Telefonra költözik a Corvinus – hiánypótló applikációval segíti hallgatóit az egyetem

Egyszerűbbé és átláthatóvá teszi a diákok mindennapjait a Budapesti Corvinus Egyetem. A digitális megújulás projekt részeként olyan applikációt fejlesztettek ki, amely segíti a diákokat eligazodni az egyetemi mindennapokban. A MyCorvinus mobilapp a tanulmányi ügyintézést is felgyorsítaná.

A MyCorvinus mobilappot bárki letöltheti a telefonjára, a személyre szabott hallgatói információk eléréséhez csupán a corvinusos egyetemi felhasználónévre és jelszóra van szükség.

Milyen lesz a MyCorvinus mobilapp?

  • új és letisztult felületen keresztül érheted el a legfontosabb egyetemi információkat
  • egyszerűbbé és átláthatóbbá válnak a legfontosabb hallgatókat érintő folyamatok
  • elérhető lesz a tanév pontos menetrendje, az egyetemi órarend, a kurzusadatok, átlagok és a kapott érdemjegyek
  • digitális térkép és telefonkönyv is segíti a tájékozódást
  • hosszabb távon elérhetőek lesznek az oktatók által feltöltött anyagok is
A MyCorvinus mobilapp a tanulmányi ügyintézést is felgyorsítaná.Fotó / BCE

Nemcsak a háttérfolyamatok egyszerűsödnek le, de a tanulmányi ügyintézés is gyorsabbá válhat

A digitalizáció jegyében a Corvinus egy új és teljesen egyedülálló hallgatói irodát is kialakít az egyetem épületében, amely a gyors ügyintézés mellett a közös munkára és a kellemes időtöltésre is lehetőséget ad. A patinás műemléképületbe mesterien beillesztett iroda többek között modern megjelenéssel, korszerű belsőépítészeti megoldásokkal, igényes bútorzatokkal és zöld falfelületekkel várja majd a corvinusos diákokat.

Hogyan jött létre az applikáció, amire már nagyon szüksége volt a diákoknak?

„Idén tavasszal kezdődött a MyCorvinus applikáció tervezésének folyamata, amelynek során fókuszcsoportos kutatásokon és egyéni mélyinterjúkon kértük ki a hallgatók véleményét a jelenleg használt rendszerekről. Leggyakoribb problémaként a túl sok rendszer párhuzamos használata merült fel:

nehéz kiigazodni a Neptun, Moodle, az oktatók által feltöltött anyagok és az egyetem hivatalos honlapja között.

A hallgatók a mobiltelefonos felületet is hiányolták, ebből pedig egyenesen következett az igény egy új applikációra" – fejtette ki Major Péter, a Hallgatói Szolgáltatások vezetője.

A kutatás során az applikáción dolgozó munkatársak számos külföldi példát elemeztek az MIT hallgatói applikációjától kezdve a Harvardon és az INSEAD-on át egészen az ESADE rendszeréig. Több jó megoldást is találtak, de végül arra jutottak, hogy a Corvinus esetében a legjobb, ha a fejlesztéskor a már meglévő rendszerek integrációjára helyezik a hangsúlyt.