Így intézd a szakdolgozati ügyeket a Neptunban!

Célegyenesben vagy a diploma felé: végre elkezded a szakdolgozatod! Gyakorlott egyetemistaként nem lepődsz meg rajta, hogy – minden máshoz hasonlóan – ez is jó sok adminisztratív feladattal jár. Ha az egyetemeden van lehetőség mindezt a Neptun rendszerben intézni, jóval könnyebb a dolgod.

Hogy néz ki a szakdolgozatírás adminisztratív folyamata? Egyetemenként természetesen eltérhet, de nagyjából a következő lépéseket kell elvégezned: témaválasztás, konzulens felkérése, tőle az aláírás beszerzése, a tanszékvezető jóváhagyása és a jelentkezési lap leadása határidőre. Szakdolgozatírás közben szinopszis leadása, konzultációs lap vezetése, aláírások beszerzése a konzulenstől. Ha pedig kész a szakdolgozat, jöhet a leadás határidőre bekötött és elektronikus formában a kitöltött és aláírt konzultációs lappal együtt.

A legtöbb egyetemen ez a folyamat mára már felköltözött az internetre, és bizonyos intézményekben a Neptun rendszer Szakdolgozat modulja a szakdolgozattal kapcsolatos ügyintézés fő terepe.
Ez azt jelenti, hogy a jelentkezési lapot akár otthonról is ki tudod tölteni.

A tanulmányi rendszerben ki tudod választani a témát a tanszék által meghatározott listából, vagy akár saját témát hozhatsz létre.  

Azt is látod, hogy a konzulensed jóváhagyta-e a téma- és/vagy címválasztásodat. Az egyetem a Neptun rendszeren keresztül tudja szabályozni, egy oktatóhoz hány hallgató jelentkezhet. A felületen a konzultációkat is lehet vezetni, így nem kell minden alkalommal bemenni egy aláírásért. A konzulensed számára is sokkal egyszerűbb így nyomon követni, hogy a szakdolgozói hol tartanak a munkában. Ha elkészültél a szakdolgozattal, a konzulensi és az opponensi értékelést is itt kapod majd meg.

Bár az ügyintézést sikeresen leegyszerűsíti számodra a Neptun, a szakdolgozatod neked kell megírnod! Ehhez pedig nagy adag kitartásra lesz szükséged, de lebegjen a szemed előtt az, hogy hamarosan a kezedben tarthatod a diplomád!

Konda Nikolett