A hallgatók ötletei is megjelennek a Soproni Egyetem közösségi média csatornáin

A Soproni Egyetem K. K. Alapszakos hallgatói, Németh Cintia és Wild Anett tehetségüket nem csupán a gazdaságtudományban használják fel, hiszen mindketten aktívan részt vesznek az egyetemi és a kari online kommunikációs csatornák tartalom-készítésében. Erről és az ehhez vezető útról kérdeztük őket.

Hogyan lettetek részesei az egyetemi kommunikációnak?

Cintia: A kar Pénzügyi és Számviteli Intézetének demonstrátoraként segítettem az egyetemi rendezvények szervezését, ahol az oktatókat is jobban megismerhettem. A beszélgetések során kiderült, hogy szeretek fotózni, ezért felkértek, hogy készítsek képeket a soproni Közgazdász Esten, ahol végül elkészült egy kis hangulatvideó is az eseményről. Ezután megpályáztam és elnyertem a Közgazdaságtudományi Karon kiírt Marketing ösztöndíjat, hogy tovább tudjak segédkezni ezen a területen.

Anett: Mindig is érdeklődtem a PR, illetve a marketing iránt. A saját közösségi média platformjaimat is próbálom folyamatosan fejleszteni, ezért elmélyedtem az online marketing világában is. Az egyik oktatónk felkért, hogy segítsek a kari Instagram oldalunk tartalom-készítésében, utána pedig már egymás után jöttek az újabb kari és egyetemi szintű social media feladatok.

Milyen feladataitok voltak az elmúlt hónapokban?

Cintia: Főként az Instagram-ra készült videókkal foglalkoztam, nemrégiben pedig az egyetemi TikTok oldalra is én vágtam az első videókat. Ezek mellett a Facebook és Instagram oldalakra készült képek jelentős részét is én fotóztam.

Anett: Az Instagram történetek, kihívások, nyereményjátékok megalkotása a feladatom, ami mostanra kibővült az egyetemi TikTok profil kezelésével, a videók leforgatásával, vágásával és szerkesztésével is, de készítettem például Facebook profilképkeretet és Instagram fókusz borítókat is.

Németh Cintia és Wild Anett a Soproni Egyetem hallgatóiFotó / Soproni Egyetem

Saját szempontotokból miért érzitek hasznosnak az itt végzett munkát?

Cintia: Amellett, hogy segítek az Egyetemnek a munkámmal, én is rengeteget fejlődhettem.

Az újabb és újabb videók és fotózások újabb és újabb kihívások elé állítottak, melyek által nagyon sokat tanultam.

A rendezvényfotózás terén is tapasztalatot szereztem, és nem mellesleg az ehhez elnyert ösztöndíj is nagy segítségemre volt.

Anett: Az egyetemi és a kari Instagram oldal kezelése már önmagában is megtisztelő feladat számomra. Személy szerint én a kreatív részét élvezem a legjobban, amikor ötletelek a kinézeten, a színeken és a formákon. Próbálok mindig egyedi, látványos, de az egyetemi arculathoz illeszkedő grafikákat megalkotni.

Hasznosnak érzem a munkát, mert látható eredményeket értünk el, és ez még jobban motivál.

Végezetül: mi volt a kedvenc feladatotok?

Cintia: Egyértelműen a Közgazdász Est videójának elkészítése. Itt nem csak a videók összevágásában vehettem részt, hanem én készíthettem el magukat a felvételeket is, abszolút kiélhettem a kreativitásomat. Ez a feladat jelentette a legnagyobb kihívást is, hiszen még nem csináltam ezelőtt hasonló kisfilmet. A másik kedvenc projektem a tavaszi távoktatás bevezetésekor készült #tanuljotthon videó elkészítése volt. Oktatóink és a hallgatótársaink segítségével egy szuper kisfilmet sikerült alkotni, megmutatva azt, hogy ki hogyan élte meg a távoktatást.

Anett: Nehéz egy kedvencet kiemelni, de a videóforgatások például mindig nagyon jó hangulatban telnek, emellett pedig a szerkesztési munkálatokat is szeretem.

A Soproni Egyetem Instagram, Facebook és Tiktok oldalait a @soproniegyetem névvel találhatják meg az érdeklődők! Az Egyetem oldalain kreatív, trendi és fiatalos tartalmak lelhetők fel, ugyanakkor ezek jelentős része társadalmilag fontos, fenntarthatósággal kapcsolatos üzeneteket és kampányokat is célkeresztbe helyez könnyedebb formában, a digitális generáció számára megfogalmazva.