A végtelenbe és tovább: várnak a repülőgépes képzések!
Ki ne akart volna pilóta lenni az oviban? Ám ahogy teltek az évek, egyre többen mondtunk le róla. Mi van, ha azt mondjuk, gyerekkori álmod karnyújtásnyira van? A pilótafülkébe ezeken a képzéseken át vezet az utad!
Drága, de megtérülő mulatság!
Szárnyalni a felhők felett nem csak egy megvalósult álom, de igen gyümölcsöző is. A világ egyik legjövedelmezőbb szakmájábanMagyarországon bruttó havi 348 000 forinttól 1,7 millió forintig terjed az átlag bér. Sajnos nem csak fizetésük magas, képzésük több tízmilliós nagyságrendű költséggel jár. Mielőtt ezeket a sorokat olvasva már zárnád be a cikket, van egy jó hírünk! Bizonyos képzéseknél lehetőséged van diákhitel felvételére, illetve légitársaságok is finanszírozhatják tanulmányaid egy részét. A pályakezdő tiszti fizetés nem túl combos, főleg ha beleszámoljuk a diákhitel, képzési díj visszafizetését. A kezdeti nehézségek azonban pár év tapasztalat után többszörösen megtérülnek, a milliós havi fizu mindennaposnak fog számítani. Pilótaképzésre az ország több pontján jelentkezhetsz, többek közt a BME-n, a Wizz Air-nél, a Flytech-nél és MPA-nál.

Mit ér a pilóta gép nélkül?
Nagyjából annyit mint madár szárnyak nélkül. Szerencsére a Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum sokszínű szakképzési palettájával várja azokat, akik betekintenének ezeknek a monstrumoknak a belsejébe. Az Aeroplex Közép-Európai Kft.-vel közösen létrehozott vadiúj vizsgaközpontjuk a magyar repülőgép-karbantartás utánpótlásáról gondoskodik.
Az alábbi képzések közül szemezgethetünk:
Repülőgép szerelő: A repülőgép háziorvosa. Felkészíti a gépet a repülésre, karbantartja, javítja a meghibásodásokat.
Avionikus: A repülőelektronikai és az elektromos rendszerek szakértője. A karbantartási munkálatok mellett működéspróbákat végez.
Légi közlekedésüzemvitel-ellátó: Ha a repülőgép szerelő volt a háziorvos, ő a szülő, aki elindítja gyerekét az iskolába. Előkészíti a személyszállítást és árufuvarozást. Közlekedési információval és üzemeltetési szakemberekkel látja el a gépet. Nem utolsó sorban pedig biztosítja a catering ellátást, hála neki senki sem hal éhen repülés közben. Munkáját a hazai és nemzetközi jogszabályok különös figyelembevételével végzi.
A képzési idő minden esetben 1-2 év. A jelentkezéshez csupán érettségi bizonyítványra és egészségügyi alkalmassági vizsgálatra van szükség.
Magyar Légierő? Miért ne!
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar és a Magyar Honvédség összefogásával 2018-ban elindult hazánkban a állami légiközlekedési alapszak. A 8 féléves képzés katonai alapkiképzéssel indul. Az első 4 félévben a hallgató alapvető közigazgatási, gazdasági, humán és természettudományos ismereteket szerezhetnek, majd az 5. félévtől megindul a szakirányspecifikus oktatás. Két választható szakirány van: repülésirányító és légijármű-vezető. Már a képzés alatt az egekbe szállhatnak repülőgépekkel és helikopterekkel szolnoki gyakorlatuk során, ahol a Katonai Repülő Intézet és MH 86. Szolnok Helikopter Bázis repülőgép- és helikoptervezető oktató szakemberállománya felügyeli első szárnypróbálgatásaikat. A négy év után az ifjú pilóták nemcsak egy diplomával gazdagodnak, hanem komoly haditechnikai és felsőfokú idegen nyelvi ismeretekkel bővíthetik arzenáljuk.