“Már hozzászoktam az online világhoz” - így élték meg a hallgatók a 35. OTDK-t

A Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai, Könyvtártudományi Szekciót és a Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekciót idén a Nyíregyházi Egyetem tartotta április 20. és 22. között.

A háromnapos konferencia a járványhelyzet ellenére is nagy népszerűségnek örvendett. A Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekció alatt szerzett élményekről, az egyik résztvevőt, Motolai Anna Dórát, az Eszterházy Károly Egyetem hallgatóját kérdeztük. Az egyetem pedagógusképzése nagy múltra tekint vissza, így nem meglepő, hogy minden évben sok hallgatóval vesznek részt ebben a szekcióban.

Anna a sajátos nevelési igényűek tanításának módszertana tagozatában indult kutatásával, melynek témája az óvodáskori szociális érzékenyítés volt.

Hogyan készültél az online megmérettetésre?

Két éve annak, hogy az intézményi forduló után kvalifikáltak az Országos Tudományos Diákköri Konferenciára. Így természetesen a dolgozatomat többször is újraolvastam és ezt követően készítettem a prezentációt az előadáshoz. Sokat informálódtam a témával kapcsolatban, utánanéztem az aktualitásoknak. Ezenkívül az OTDK szervezői egy videósorozattal is kedveskedtek, többek között az előadás technikáról, amit többszöri megnézés után a tükör előtt is gyakoroltam.

Mi a benyomásod az online OTDK-ról? Jobban preferálod a személyes előadást?

Már hozzászoktam az online világhoz, így nem okozott gondot egy újabb megrendezésre kerülő online esemény. Egy kicsit talán így könnyebb volt az előadás és nem izgultam annyira. Ennek ellenére sajnálom, hogy nem tudtam személyesen részt venni, mert biztos nagyon jó hangulatban telt volna.

Motolai Anna Dóra
Motolai Anna Dóra

A szervezők mindent megtettek, hogy megpróbálják visszaadni a személyes OTDK hangulatát és változatos kísérőprogramokkal kedveskedtek minden érdeklődőnek. Részt vettél ilyenen?

A Nyíregyházi Egyetem több szakmai és tudományos előadást is megszervezett. Többek között Asztalos Anikó, Polgár Judit, Prof. Dr. Kárpáti Andrea tudományos értekezéseit is hallhattuk. Én is több előadásra bejelentkeztem, hiszen ezek mindegyike fontos szakmai kérdéseket dolgozott fel.

Vannak terveid a kutatás további folytatására?

A témámat szeretném továbbvinni. Először egy inkluzív és nem inkluzív óvodát fogok összehasonlítani, majd egy általános iskolában is szeretnék kutatni kvantitatív és kvalitatív módszerekkel. A későbbiekben, mikor kellő szaktudással és tapasztalattal fogok rendelkezni, illetve kellően elhivatott leszek a téma iránt, egy érzékenyítő program kidolgozásával is szeretnék majd foglalkozni.

A 35.OTDK lassan a végére ér, már csak három szekció maradt, amire tudományos munkáikkal készülnek a hallgatók. Kövesd te is oldalunkat és ne maradj le a legérdekesebb OTDK hírekről.