Újdonságok a Neptun rendszerben: kérvénykezelés
A Neptun használatának könnyebbé tétele érdekében a fejlesztők ismét új változtatásokat hajtottak végre az egységes tanulmányi rendszerben.
A minden egyetmista által jól ismert Neptun rendszer hosszú utat járt be, és még mindig járja ezt az utat. Az idén 24 éves Neptun egy ötletként indult 1997-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemről, mára pedig a magyar felsőoktatás egyik, ha nem a legfontosabb platformjává vált. A fejlesztések folyamatosak: az SDA Informatika Zrt. évente három alkalommal ad ki nagyverziót és nincs ez másképpen az online oktatás viszontagságai között sem.

A tavaszi verziófrissítésre elkészült változtatásokat idén áprilisban mutatta be a Neptun terméktámogató csapata. Ezek közül korábban írtunk már a szövegegyezőség-vizsgálatról és a Pénzügy modul változásairól is, azonban több új funkcióval is bővült a Neptun, melyek közül az egyik a kérvénykezelés fejlesztése.
Változások a kérvénykezelő modulban
Kérvénykezelő nélkül ma már szinte elképzelhetetlen a felsőoktatási tanulmányi ügyintézés, hiszen használatával személyes jelenlét nélkül, időponttól és helyszíntől függetlenül valósítható meg a kérelmek benyújtása és elbírálása. A Neptun kérvénymoduljának további előnye, hogy nyomon követhető a kérvény elbírálásának aktuális státusza, ami e-maileket, telefonhívásokat spórol meg az ügyintézőknek és a hallgatóknak egyaránt. A kérvénykezelővel intézhető ügyek száma gyakorlatilag végtelen, a felsőoktatási intézmények maguk dönthetik el, mely ügyek intézhetők ebben a modulban. Az ügyek bővítése szükségessé teszi azt is, hogy a kérvénykezelő modul is folyamatosan változzon.
A legújabb verziókiadás kérvénykezelőre vonatkozó egyik legnépszerűbb újdonsága, hogy a vizsgafelvétel, a vizsgaleadás és a tárgyleadás mellett most már a tárgyfelvétel is lehetővé vált a kérvénykezelő modulban. Ami azt jelenti számodra, hogy a tárgyfelvétel automatikusan megtörténik, amennyiben elfogadják a kérelmedet a kérvénykezelőben.
Mindemellett új lehetőségekkel bővült a kérvénysablon szerkesztése, a kérvénykitöltés és -feldolgozás, valamint a munkafolyamat-kezelés is. A Neptun kliens oldalán az ügyintézők javításra is visszaküldhetik a kérvényeket, valamint a pontszámítási eljárásokban mód nyílt a törtszámok kezelésére is.