Milyen ponthatárokra számíthatsz műszaki képzési területen?
A műszaki képzési terület legnépszerűbb szakjai a gépészmérnöki, a villamosmérnöki és a járműmérnöki szakok. Neked is erre esett a választásod, de nem tudod, hogy hány pontra számíts? Összeszedtük neked az elmúlt 5 év ponthatárait, hogy tudd mihez hasonlítani pontjaidat. Lássuk tehát, hol volt a léc a műszaki képzési területek TOP 3 szakjain az előző években!
A táblázat elkészítéséhez a Felsőoktatási Rangsor 2021-es kiadványát vettük alapul. A táblázatokban elől szerepel az államilag finanszírozott, utána pedig az önköltséges képzés ponthatára.
Gépészmérnöki
ponthatár (államilag finanszírozott/önköltséges) évek szerint | |||||
intézmény/év | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 |
BME-GPK | 380/380 | 370/370 | 365/365 | 360/360 | 330/330 |
SZTE-MK | 280/280 | 283/283 | 280/280 | 281/281 | 280/280 |
PE-MK | 280/280 | 280/280 | 280/280 | 282/282 | 280/280 |
A gépészmérnöki szak az idei jelentkezők preferenciái szerint is a TOP 10 legnépszerűbb szak között szerepel.
Ha végignézzük a felsorakoztatott pontszámokat, láthatjuk, hogy minden egyetemen elég kiszámíthatóan alakulnak évről évre. A BME-n folyamatos csökkenést láthatunk, így míg korábban a pesti gépészmérnök szak ponthatára 100 ponttal lekörözte a vidéki szakokat, mára ez a különbség már lefeleződött. A Szegedi Tudományegyetemen és a Pannon Egyetemen szinte azonosak a pontok és változást sem nagyon láthatunk az elmúlt öt évben. Ha érdeklődsz a terület iránt, itt elolvashatod, hogy mit jelent a kooperatív képzési forma.
Ha érdekelne, milyen fizetési kilátásaid vannak egy ilyen diplomával a birtokodban, olvasd el ezt a cikkünket!
Villamosmérnöki
ponthatár (államilag finanszírozott/önköltséges) évek szerint | |||||
intézmény/év | 2016. | 2017. | 2018. | 2019. | 2020. |
BME-VIK | 350/350 | 360/360 | 360/360 | 350/350 | 350/350 |
SZTE-TTIK | - | - | - | 280/280 | 297/297 |
PE-MIK | 291/291 | 301/301 | 294/294 | 282/282 | 291/291 |
A villamosmérnöki szak az idei jelentkezők preferenciái szerint is a TOP 10 legnépszerűbb szak között szerepel.
Ha villamosmérnöki szakra szeretnél bejutni és épp az esélyeidet latolgatod, szerencsés helyzetben vagy a tekintetben, hogy ezen a szakon, a megszemlélt egyetemeken szinte alig láthattunk változást a ponthatárokban az elmúlt öt év alatt. Ha érdekel, milyen az élet a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karán, olvasd el ezt a korábbi cikkünket is!
Ha kíváncsi vagy, milyen fizetés vár rád, ha ezen a szakon végzel, itt megtudhatod.
Járműmérnöki
ponthatár (államilag finanszírozott/önköltséges) évek szerint | |||||
intézmény/év | 2016. | 2017. | 2018 | 2019. | 2020. |
BME-KJK | 330/330 | 330/330 | 330/330 | 330/330 | 332/332 |
NJE-GAMF | - | 280/280 | 280/280 | 281/281 | 280/280 |
SZE-AHJK | - | 280/280 | 280/280 | 280/280 | 280/280 |
A járműmérnöki szak az idei jelentkezők preferenciái szerint is a TOP 10 legnépszerűbb szak között szerepel.
Ahogy a többi műszaki szakon, itt is a ponthatárok folyamatos kiegyenlítettségét láthatjuk. A BME itt is vezet a ponthatár magasságában, ám az érték mindenhol tartósnak tűnik, tehát változásra úgy látszik, hogy nincs nagy esély. Fontos plusz információ, hogy a Széchenyi István Egyetemen angolul is indul járműmérnöki képzés, valamivel magasabb ponthatárral. A Debreceni Egyetemen pedig a légijárművek karbantartásáról is tanulnak a hallgatók járműmérnök szakon.
Ha érdekel, mennyit kereshetsz járműmérnökként, kattints ide!

A jelentkezésedet július 8-áig módosíthatod és érdemes azt a szakot első helyre rakni, amit a legjobban szeretnél, mivel tulajdonképpen sosem lehet tudni, hogy hogy alakulnak a ponthatárok. A felsőoktatásba való jelentkezésnél mindenképp megéri a szívedre hallgatni, hiszen, ha olyan szakra jelentkezel, ami nem is érdekel igazán, valószínűleg sosem fogod megszeretni.
Pontjaid kiszámításához használd a felvi.hu kalkulátorát. Tudtad, hogy idén a fél nyelvvizsga is plusz pontot ér?