Milyen ponthatárokra számíthatsz műszaki képzési területen?

A műszaki képzési terület legnépszerűbb szakjai a gépészmérnöki, a villamosmérnöki és a járműmérnöki szakok. Neked is erre esett a választásod, de nem tudod, hogy hány pontra számíts? Összeszedtük neked az elmúlt 5 év ponthatárait, hogy tudd mihez hasonlítani pontjaidat. Lássuk tehát, hol volt a léc a műszaki képzési területek TOP 3 szakjain az előző években!

A táblázat elkészítéséhez a Felsőoktatási Rangsor 2021-es kiadványát vettük alapul. A táblázatokban elől szerepel az államilag finanszírozott, utána pedig az önköltséges képzés ponthatára.

Gépészmérnöki

  ponthatár (államilag finanszírozott/önköltséges) évek szerint
intézmény/év 2016 2017 2018 2019 2020
BME-GPK 380/380 370/370 365/365 360/360 330/330
SZTE-MK 280/280 283/283 280/280 281/281 280/280
PE-MK 280/280 280/280 280/280 282/282 280/280

A gépészmérnöki szak az idei jelentkezők preferenciái szerint is a TOP 10 legnépszerűbb szak között szerepel.

Ha végignézzük a felsorakoztatott pontszámokat, láthatjuk, hogy minden egyetemen elég kiszámíthatóan alakulnak évről évre. A BME-n folyamatos csökkenést láthatunk, így míg korábban a pesti gépészmérnök szak ponthatára 100 ponttal lekörözte a vidéki szakokat, mára ez a különbség már lefeleződött. A Szegedi Tudományegyetemen és a Pannon Egyetemen szinte azonosak a pontok és változást sem nagyon láthatunk az elmúlt öt évben. Ha érdeklődsz a terület iránt, itt elolvashatod, hogy mit jelent a kooperatív képzési forma.

Ha érdekelne, milyen fizetési kilátásaid vannak egy ilyen diplomával a birtokodban, olvasd el ezt a cikkünket!

Villamosmérnöki

  ponthatár (államilag finanszírozott/önköltséges) évek szerint
intézmény/év 2016. 2017. 2018. 2019. 2020.
BME-VIK 350/350 360/360 360/360 350/350 350/350
SZTE-TTIK - - - 280/280 297/297
PE-MIK 291/291 301/301 294/294 282/282 291/291

A villamosmérnöki szak az idei jelentkezők preferenciái szerint is a TOP 10 legnépszerűbb szak között szerepel.

Ha villamosmérnöki szakra szeretnél bejutni és épp az esélyeidet latolgatod, szerencsés helyzetben vagy a tekintetben, hogy ezen a szakon, a megszemlélt egyetemeken szinte alig láthattunk változást a ponthatárokban az elmúlt öt év alatt. Ha érdekel, milyen az élet a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karán, olvasd el ezt a korábbi cikkünket is!

Ha kíváncsi vagy, milyen fizetés vár rád, ha ezen a szakon végzel, itt megtudhatod.

Járműmérnöki

  ponthatár (államilag finanszírozott/önköltséges) évek szerint
intézmény/év 2016. 2017. 2018 2019. 2020.
BME-KJK 330/330 330/330 330/330 330/330 332/332
NJE-GAMF - 280/280 280/280 281/281 280/280
SZE-AHJK - 280/280 280/280 280/280 280/280

A járműmérnöki szak az idei jelentkezők preferenciái szerint is a TOP 10 legnépszerűbb szak között szerepel.

Ahogy a többi műszaki szakon, itt is a ponthatárok folyamatos kiegyenlítettségét láthatjuk. A BME itt is vezet a ponthatár magasságában, ám az érték mindenhol tartósnak tűnik, tehát változásra úgy látszik, hogy nincs nagy esély. Fontos plusz információ, hogy a Széchenyi István Egyetemen angolul is indul járműmérnöki képzés, valamivel magasabb ponthatárral. A Debreceni Egyetemen pedig a légijárművek karbantartásáról is tanulnak a hallgatók járműmérnök szakon.

Ha érdekel, mennyit kereshetsz járműmérnökként, kattints ide!

Fotó / Shutterstock

A jelentkezésedet július 8-áig módosíthatod és érdemes azt a szakot első helyre rakni, amit a legjobban szeretnél, mivel tulajdonképpen sosem lehet tudni, hogy hogy alakulnak a ponthatárok. A felsőoktatásba való jelentkezésnél mindenképp megéri a szívedre hallgatni, hiszen, ha olyan szakra jelentkezel, ami nem is érdekel igazán, valószínűleg sosem fogod megszeretni.

Pontjaid kiszámításához használd a felvi.hu kalkulátorát. Tudtad, hogy idén a fél nyelvvizsga is plusz pontot ér?