Napi 10 perc választ el egy boldogabb, kiegyensúlyozottabb élettől

Ismerős lehet, amikor nem tudod kikapcsolni az agyad, folyamatosan pörögsz, és nem tudsz koncentrálni a tanulásra. Az utolsó vizsgák előtt érdemes kipróbálnod a meditációt, hisz segíthet lenyugodni és szem előtt tartani céljaidat.

Miért érdemes kipróbálni? Összegyűjtöttünk pár okot, amik téged is meggyőznek arról, hogy belevágj.

Nem vesz igénybe sok időt

Csak napi tíz percről van szó. A közösségi média felületein való böngészés helyett szánj 10 percet magadra, hogy kiegyensúlyozott maradj. Meglepő eredményeket érhetsz el egy rövid meditációval, emellett viszonylag könnyű rászánnod magad egy tízperces relaxálásra.

Segít a koncentrálásban

Ha gondjaid vannak azzal, hogy a figyelmedet a könyvekre, jegyzetekre összpontosítsd, érdemes elkezdened meditálni. Az alatt a tíz perc alatt, amíg nyugodtan ülsz, ki tudod kapcsolni az agyad, és helyet csinálhatsz a rendszerezett gondolatoknak. Segít abban, hogy megszabadulj a felesleges dolgoktól, és csak a lényegre összpontosíts.

Csökkenti a szorongást és a depressziót, nyugtatja az idegrendszert

Bizonyított tény, hogy a meditáció segítségével kikapcsolhatod negatív képzeteidet, és a pozitív gondolataidra tudsz fókuszálni. Ha pedig hetente többször (vagy akár minden nap) meditálsz, könnyebben megbirkózhatsz a mindennapi stresszel, nehezebb lesz kihozni téged a sodrodból, ami jól jöhet a vizsgaidőszak lezárásához.

Összegyűjtöttünk pár okot, amik téged is meggyőznek arról, hogy belevágj.Forrás / 123RF

Általa megismered önmagad

Lényegében tíz percen keresztül csak magadra kell figyelned, kizársz mindent a külvilágból. A gondolataid az egyetlenek, amik ingerként érnek, tehát semmi vagy senki másra nem figyelsz, csak magadra. Megismered, mi az, amire egy nyugodt pillanatban gondolsz, és azáltal, hogy szembenézel félelmeiddel, például a vizsgáktól való félelmeddel, könnyebben meg tudsz tőlük szabadulni.

Ha nem tudod, hogyan kezdj bele

Érdemes YouTube-videókat nézned, hallgatnod. Ha tudsz zenével tanulni, halkan hallgass meditációs zenét: segíti a koncentrálást.