Online meeting etikett

Most, hogy az iskolai és a professzionális életünk nagy százaléka átúszott a virtuális térbe, az online meetingek lettek a tanórák, beszélgetések, konzultációk elsődleges formái. Ezzel együtt igen hamar megjelent, hogy az online meeting-eknek is kereteket és szabályokat kell adni, hogy sikeresen és gördülékenyen működjön az emberek közötti kommunikáció. Ezeket a szabályokat sokszor kimondatlanul is elvárják tőlünk, és megszegésük rossz fényben tüntethet fel, ezért érdemes előre felkészülni.

1. Technikai előkészületekHallani, amikor beszélek? Most jó? Akadozom? Miért fagyott le mindenki? Egy átlagos meeting során ezerszer hallatszanak el az ilyen jellegű kérdések. A technikai problémák amellett, hogy húzzák az időt, rendkívül bosszantók tudnak lenni mindkét fél számára. Annak érdekében, hogy minden gördülékenyen menjen, érdemes a meetinged előtt letesztelni az internetkapcsolat minőségét, az adott böngészőn vagy applikáción belül a mikrofonod és a kamerád működését, nehogy élesben derüljön ki valami hiba. Ez az elővigyázatosság főként ajánlott, hogy ha először használsz egy platformot, hiszen ott még nincsenek elmentve a beállításid.

2. Légy pontos!Ahogy az offline világban, úgy az online meetingek esetében is ugyanannyira fontos, hogy időben jelentkezz be. Most nem tudod a buszra vagy a dugóra fogni a késést! A pontosság pozitív üzenetet hordoz, azt mutatja, hogy megtiszteled a másikat és összeszedett, igényes személy vagy. Abban az esetben, ha késnél valahonnan, ezt jelezd a másik felé, és ha csoportos meetingről van szó, becsatlakozásodnál jelentsd be érkezésed, hogy tudják, hogy jelen vagy. Persze, ez a szabály a 200 fős egyetemi előadásokra kevésbé vonatkozik.

Ahogy az offline világban, úgy az online meetingek esetében is ugyanannyira fontos, hogy időben jelentkezz beFotó / 123RF

3. Öltözz alkalomhoz illően!A pizsamád nagyon kényelmes, de kellemetlen helyzetbe hozhat, ha be kell kapcsolnod a kamerádat. A meetingen olyan ruhában légy jelen, ahogyan az offline világban lennél az adott eseményen. Ez téged is segíteni fog abban, hogy úgy érezd, mintha tényleg egy meetingen ülnél, és a koncentrációd is jobb lesz ezáltal. Persze a többiek nem látják, hogy mi van rajtad az asztal alatt, így deréktól lefelé nyugodtan öltözz kényelmesen.

4. Kapcsold ki a mikrofonodat, ha nem te beszélsz éppen!A különböző mikrofonokból jövő háttérzaj nagy mértékben lerontja a meeting minőségét, és a beszélőt se lehet tőle tisztán hallani. A legbiztonságosabb módszer az, hogy ha csak akkor kapcsolod be a mikrofonod, amikor beszélni szeretnél, és a mondandód után rögtön ki is kapcsolod. Az interneten rettentően kínos videók keringenek a véletlenül bekapcsolva maradt mikrofonok eseteiből, ne te légy a következő!

5. A kamera kérdéseA kamera bekapcsolásának kérdését minden meeting maga dönti el. Egy 200 fős előadáson nem sok értelme lenne bekapcsolni az összes kamerát, de egy kiscsoportos meetingen, főleg, ha aktív részvételt igényel, érdemes. Ha mindenkinek be van kapcsolva a kamerája, akkor te is kövesd a példájukat, viszont, ha senkinek nincs képe, akkor természetesen nem kell egyedül szerepelned a képernyőn. Ha a tanár, vagy a főnököd megkér a kamera bekapcsolására, akkor illik így tenni.

Ha kíváncsi vagy az online interjú ettiketjére, vagy arra, hogy hogyan tudsz produktív home office-t kialakítani magadnak, olvasd el cikkeinket!

Csesznok Flóra