„A mai fiatalok jobban fel lettek készítve a multis létre” - Györök Zsófia, a Mondelez Hungária Kft. HR-vezetője

Bár a mostani időszak az egyetemi és a középiskolai felvételiről szól, ebben a cikkünkben a Hova jelentkezzek? kérdés mégsem erre utal. Ugyanis ez a cikksorozatunk a munka világát igyekszik bemutatni. Segít közelebbről megismerni egy-egy adott céget, mely alapján könnyebben eligazodhatsz, hogy hova jelentkezz szakmai gyakorlatra, vagy főállásra. Többek között megtudhatjátok, mik az elvárások az egyes szakmákban, kiknek való az adott pálya és melyek egy ideális jelentkező ismérvei.

Ezen a héten a társadalomtudomány van terítéken. Tudj meg többet a Mondelez Hungária Kft.-ről Györök Zsófiától, a cég HR-vezetőjétől.

Manapság a pályakezdők bátrabbak, kezdeményezőbbek és magabiztosabbak, mint 10 évvel ezelőtt.

A kommunikációs területen mit várnak el azoktól, akik a Mondelezhez akarnak belépni?

Mindenképpen a vállalati kultúránkhoz hozzáállásban illő jelölteket várjuk tárt karokkal. Ez jelent agilitást, problémamegoldást, csapatjátékot, kreativitást, emberközpontúságot, szívvel-lélekkel tenni akarást és humort.

Mit gondolnak, milyen típusú fiataloknak való ez a pálya?

Golyóállóknak, akik készen állnak kilépni a komfortzónájukból, hajlandók és képesek is gyorsan tanulni.

Milyen életpályára készülhetnek, akik a kommunikációs szakokon képzik magukat?

Lehetőségük lesz a munkaerőpiacon elhelyezkedni, viszont óriási a verseny ezen a pályán, és természetesen mindenki a legjobbat keresi. A kommunikációs területen végzett jelöltek valószínűleg gyakorlati, üzleti tudásból tudnak kevesebbet az egyetem alatt. „On the job" természetesen ez is megtanulható.

Milyen az ideális jelentkező?

A felsőfokú végzettség és a tárgyalóképes angolnyelv-tudás alapvető elvárás. Fontos még a korábban említett agilitás és talpraesettség, ambíció és képesség a változtatásra.

A kommunikáció szakok kapcsán mik a tapasztalataik? Menynyire elégedettek a hazai képzéssel és a végzős tanulókkal?

A szakok képzési szintjét nem vagyunk hivatottak értékelni, illetve véleményezni, de természetesen az akkreditált, minőségi képzéseket nyújtó felsőoktatási intézményeket preferáljuk.

Györök Zsófia, a Mondelez Hungária Kft. HR-vezetőjeFotó / Kőhalmi Péter

A koronavírus okozta válság hogyan érinti önöket? Ebben a helyzetben terveznek fiatalokat foglalkoztatni?

Világelső snackingvállalatként szerencsére nem okozott szervezeti nehézségeket a járvány, nem kellett létszámot csökkentenünk és a nyitott pozíciókat általában gyorsan be tudjuk tölteni. Természetesen fiatalokat, pályakezdőket is szívesen látunk a csapatban.
A járványtól függetlenül fejlődünk tovább, továbbra is a legvonzóbb munkáltatók közé szeretnénk tartozni.

Milyennek tartják a fiatal pályakezdőket? Hogyan igyekeznek megtartani az ifjú tehetségeket?

Talán kijelenthetjük, hogy a mai fiatalok jobban fel lettek készítve a multis létre, az üzlet generálta elvárásokra jobban készen állnak. Bátrabbak, kezdeményezőbbek és magabiztosabbak, mint a 10 évvel ezelőtt végzett pályakezdők. A legfiatalabb generáció számára kifejezetten fontos, hogy saját felelőssége legyen, nemcsak gyorsan-azonnal-mindent meg szeretne tanulni, de önállóságot is szeretne bizonyos feladatok, projektek során. Ezt mi is támogatjuk, ezért 2019-ben indítottuk el a JUMPee programunkat (Junior Management Program), amelynek a keretei között a számunkra legmeggyőzőbb friss diplomás jelölteket keressük, akik egy határozatlan lehetőség keretein belül a mondelezes pályafutásuk első három évét különböző szakmai állomásokon töltik, így gyorsabban átlátják, megértik az üzleti működésünket és ismerik meg a területeket. A hároméves program végén vezetői pozíciót kínálunk számukra. Ez a lehetőség a piaci benchmarkok alapján jóval magasabb bért is biztosít egy pályakezdőnek.

A Mondelez részt vesz duális képzésben? Van saját képzési programja?

Saját tréneri csapatunk van, amit szintén 2019-ben indítottunk el. Mondelezes kollégáinkat képeztük trénernek, akik saját szaktudásukat adják tovább a kollégáknak. Saját mentorcsapatunk is van, amely már hatodik éve vállal mentoráltakat. Erre a programra szintén bárki jelentkezhet. Számos e-learning-lehetőség és nemzetközi mentoringprogram is rendelkezésükre áll. Duális képzésben nem vettünk részt és egyelőre nem is tervezzük.

Ma sok HR-es szerint a HR legnagyobb kihívása, hogy munkavállalói élményt adjanak a cégek a munkavállalóiknak. Sőt, sokan egyenesen azt mondták, hogy az új generációkhoz a munkáltatóknak kell alkalmazkodniuk, elvárásaikat, a munkakörülményeket hozzájuk kell igazítaniuk. Mit gondolnak mindezekről?

Helyzeti előnyben vagyunk, mert ezzel a Mondelez 8-10 évvel ezelőtt tudatosan elkezdett foglalkozni. A munkavállalói élményt inkább tartom szervezeti, mint HR-kihívásnak, mint HR kihívásnak, mert ebben mindannyian együtt veszünk részt; kollégák, vezetők és a HR is. Úgy gondolom, előny, ha egy pályakezdőnek kellő önbizalma van, és még nagyobb előny, ha megfelelő az önképe, és ahhoz mérten meg tudja határozni, hogy „mennyit ér a piacon".
Fontos, hogy mi is a „jelöltbe szeressünk", de még fontosabb, hogy ő is belénk, ha élhetek ezzel a hasonlattal. Hogy ezt a vonzalmat fenn is tartsuk, nemcsak a toborzás során, de a munkavállalóként nálunk töltött évei alatt folyamatosan gondoskodnunk kell arról – együtt és vele –, hogy szívből maradjon elkötelezett. Így lehet csak hosszú és boldog egy „házasság".
Ehhez hozzátartozik, hogy a munkáltató jó esetben nem alkalmazkodik, hanem proaktívan teszi a megfelelő aktivitásokat, hogy vonzó legyen és az is maradjon a munkaerőpiacon. Ebben helyi szinten mindannyian nagyon sokat teszünk a belső, vállalati kultúrát is erősítő, úgynevezett Mondelife csapattal az élen. Nyílt lapokkal játszani egyszerűbb és költséghatékonyabb.

Mik a tapasztalataik: számítanak-e az alumnikapcsolatok? Hol toboroznak?

Számít persze, ők is a rólunk kialakított imázst erősítik, amenynyiben és remélhetőleg jó élményekkel távoznak. Illetve több olyan kollégánk, vezetőnk van most is a csapatban, akik másodszor is visszatértek hozzánk. Ha váltás előtt áll egy kolléga, soha nem lehet tudni, hogy jó döntést hozott-e. Amennyiben nem, és lehetőségünk adódik, várjuk vissza őt. Toborozni a megszokott portálokon, míg a JUMPee pozícióra a Corvinus állásbörzén szoktunk.

A pályakezdők esetén mi az a gyakorlat, amit elvárnak?

Pozíciótól függ, hiszen teljesen pályakezdők jelentkezését is várjuk. Inkább a lehetőséget, a tehetséget keressük a jelöltekben, nem a ledolgozott évek során gyűjtött tapasztalatot.

Névjegy
Györök Zsófia
• 34 éves
• A Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Karán végzett humánszervezőként 2009-ben, majd a Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán munkajogi szakokleveles tanácsadó posztgraduális képzést végzett el.
• Karrierjét 2010-ben a Danone-nál kezdte meg FMCG- és multinacionális környezetben, később a skandináv Orange-nél is alkalmazták, majd a DHL Supply Chainnél volt HR-vezető.
• A Mondelez Hungáriánál 2019 óta HR-vezető.

Az interjú 2020-ban készült a 2021-es Felvételi Rangsor kiadványába, melyet keress az újságárusoknál vagy rendeld meg itt!