Ezért ne dolgozz az ágyból: a home office csapdája, ami megkeseríti az életed

A jelenlegi helyzetben nehéz ellenállni annak, hogy az ágyban rendezd be az irodádat. Ha a pihe-puha takarók között elhelyezkedve hallgatod az óráidat, máris jobb a kedved. Ez az első ránézésre ártalmatlan szokás azonban több veszélyt is rejt magában az egészségedre nézve.

A pandémiából fakadó újabb érdekes társadalmi változás, hogy csaknem mindenki, aki otthon van, az ágyból dolgozik. Egy 2020 novemberében készült kutatás szerint az amerikaiak 72 százaléka vallotta be, hogy a járvány során az ágyból dolgozott. Ez 50 százalékkal több, mint korábban. Fokozottan igaz ez a fiatalokra, a 18-34 év közötti korosztály tagjai ugyanis kétszer akkora valószínűséggel tesznek így.

A fiatalok azért is a legveszélyeztetettebb korosztály ebben a tekintetben, mert a káros hatásokat nem érzik meg egyből, pedig rengeteg van. A nyakad, a hátad és a csípőd több terhelésnek van kitéve, ha puha felületen ülsz, mivel ez automatikus görnyedéssel jár. Lehet, hogy még nem érzed, de szakértők szerint ez csak idő kérdése.

Ha az elmúlt évben az ágy volt a fő munkaállomásod, könnyen lehet, hogy már be is következett a baj, amivel majd csak idősebb korodban szembesülsz.  

Ennek a szokásnak olyan komoly következményei lehetnek, mint a fejfájások, a hát megmerevedése és az ízületi gyulladás. Ha tényleg nincs más választásod, próbáld az ágyban megalkotni azt a testhelyzetet, amiben egy íróasztalnál dolgoznál. Vegyél fel egyenes testtartást, tegyél egy feltekert párnát a hátad lumbális része mögé és a térdeid alá. Ha megoldható, a képernyőt és a billentyűzetet állítsd be úgy, hogy a képernyő szemmagasságban legyen.

Ezekre figyeljetek az egészségetek érdekében!Fotó / Shutterstock

 

Minden áron kerüld el a hason fekve gépelést, ez erőlteti meg legjobban a nyakat és a könyököt.      

Az ágyból dolgozásnak emellett káros pszichés hatásai is vannak. Az agyad nagyon alkalmazkodó és ha megtanulja, hogy az ágy nemcsak pihenésre van, hanem emailezésre, munkára vagy tanulásra is, az könnyen az alvás minőségének rovására mehet. Sőt, krónikus álmatlansághoz is vezethet, a kék fénytől pedig az egész bioritmusod felborulhat.

Ha jobb minőségű alvásra vágysz, fontos, hogy az agyad értse, ha felveszed a pizsamád, és bebújsz az ágyba, ki kell kapcsolnia, mert pihenés jön.  

Már több mint egy éve ebben a különös helyzetben élünk, bár egyikünk sem hitte, hogy ennyi ideig eltarthat, most sem tudjuk biztosan, mi lesz a történet folytatása. Ha huzamosabb ideig otthonról kell dolgoznod, mindenképp megéri befektetni egy asztalba és egy jobb székbe.