Robotok inváziója: ha ez a munkád, kezdj el új állás után nézni

Fotó / Shutterstock
1/10
Sofőr - Az önvezető autókkal a sofőrök, busz-, vonat- és egyéb járművezetők helyét is nagy valószínűséggel éveken belül átveszi a mesterséges intelligencia. Már Magyarországon is váltották ki az emberi munkaerőt így, gondoljunk csak az M4-es metróra. Ez persze vitaindító téma, gondoljunk csak a Teslák baleseteire...Fotó / Shutterstock
Fotó / AFP
2/10
Sportbíró - A sportok világát is behálózta mára a technológia. Gondoljunk csak a videóbíróra vagy a gólvonal-technológiára. Bár egyesek szerint az emberi hiba és a helyzetek mérlegelése izgalmasabbá teszik a játékokat, a tévedések minimalizálása miatt azonban egyre többször alkalmazzák a gépi segítségeket a mérkőzések során.Fotó / AFP
Fotó / AFP
3/10
Gyári munkás - Az efféle fizikai munkaköröket már ma is nagyrészt inkább robotokkal végeztetik a vállalatok. Az apró, összeszerelős munkákat gyorsabban és precízebben tudják elvégezni a robotok, mint az emberi munkaerő.Fotó / AFP
Fotó / AFP
4/10
Pénztáros - Manapság már egyre több helyen találkozhatunk önkiszolgáló kasszákkal, ahol emberi segítség nélkül tudjuk kifizetni a vásárolt árut. Idővel egyre kevesebb boltban találkozunk majd eladókkal, mivel az egyik legelső eltűnő munkakör a pénztárosoké lehet.Fotó / AFP
Fotó / AFP
5/10
Postás, futár - Az önvezető autók, repülő drónok és egyéb fejlett technikáknak köszönhetően a postások és futárok számára sincsenek túl bíztató kilátások. Az Amazon már kifejlesztette a drónokkal működő csomagszállító hálózatát, így csak idő kérdése, hogy mikor veszik át a postások helyét a robotok. Ez nyilván nem holnap lesz, de a gondolattal érdemes eljátszani.Fotó / AFP
Fotó / AFP
6/10
Ügyfélszolgálatos - A legtöbb diszpécseri munkát már átvették az egyszerűen használható alkalmazások. Gondoljunk csak az étel- vagy a taxirendelésre. A telekommunikációs szolgáltatók is egyre gyakrabban fejlesztenek ki olyan programozott mesterséges intelligenciákat, amelyek képesek kezelni az ügyfelek panaszait. Már “dolgoznak” most is virtuális asszisztensek – például Vanda a Telekomnál –, de valamiben nem tudja felvenni a versenyt “kollégáival”: az emberi empátia nem gépesíthető tényező.Fotó / AFP
Fotó / AFP
7/10
Gyorséttermi alkalmazott - A gyorséttermi folyamatokat is egyszerűen lehet automatizálni, hiszen minden munkafolyamat pontosan meg van határozva az alkalmazottak számára. Robotok alkalmazásával még gyorsabban és hatékonyabban tudnák kiszolgálni a fogyasztókat a gyorséttermek.Fotó / AFP
Fotó / Getty Images
8/10
Idegenvezető - Az internet korában már minden információt meg tudunk keresni online néhány kattintással. Ha pedig nem szeretnénk ezzel vesződni, a legtöbb túravezetést már ma is inkább videókkal és hangfelvételekkel oldják meg a cégek.Fotó / Getty Images
Fotó / AFP
9/10
Bányász - A bányadolgozók munkája fokozott veszéllyel jár. Éppen ezért szeretik az emberi élet veszélyeztetése helyett pontosan beprogramozott robotokkal elvégeztetni a bányamunkákat a cégek.Fotó / AFP
Fotó / AFP
10/10
Szemétszállító - Svédországban már dolgoznak egy olyan önműködő hálózaton, amely előre megadott útvonalon, közvetlen emberi beavatkozás nélkül gyűjtené össze a szemetet. Úgy tűnik, hogy a szemétszállítókat is hamar leváltják a technológia fejlődésével.Fotó / AFP