A tavaszi félévben is sikeres a Tanítsunk Magyarországért program

A Tanítsunk Magyarországért programban már több, mint négyezerötszázan dolgoznak együtt - derült ki a programért felelős minisztérium államtitkára által tartott sajtótájékoztatón. Ebbe a számba beletartoznak a nehezebb helyzetben lévő települések tanulói és az egyetemista mentoraik. A mozgalom fő célja, hogy hazánk minden pontján olyan élményekhez és tapasztalatokhoz juthassanak a 6-8. osztályos diákok, melyek segítik őket a sikeres életben, a pályaválasztásban.

A program legfontosabb céljai közé tartozik, hogy a mentorok által megmutatott világ olyan lehetőségeket állít a fiatalok elé, amelyek segítenek megelőzni a középiskolai lemorzsolódást. A hatalmas érdeklődésnek köszönhetően a programban résztvevő egyetemek, iskolák, diákok és mentorok száma egyre nő. Ma már 69 kistelepülésen segítenek országszerte és a mentorok 9 egyetem hallgatói. A tavaszi félév kezdetével 549 mentor és 2326 fiatal diák kezdi meg a közös munkát egy jobb jövő érdekében. A mentorok száma már most is az eddigi másfélszerese, így a következő cél az, hogy 2021 szeptemberére számuk akár 1500-ra emelkedjen, amivel szinte minden olyan általános iskolát el tudna érni a program, ahol a családok igénylik ezt a fajta segítséget.

Az egyetemista mentorok feladata ugyanis megmutatni a gyerekeknek az általuk nem ismert világot, a továbbtanulási és pályaválasztási lehetőségeiket, és az élet azon területeit, amelyeket nem volt eddig módjuk megismerni.

A program során természetesen igény szerint az egyetemisták különböző tantárgyakból korrepetálják is a rászoruló diákokat. Dr. György László államtitkár szerint a feladat nagy, de együtt sikerülhet elérni a kitűzött célokat. Idén tavasszal 700 fiatal mentorált fejezi be az általános iskolát.

A programmal célunk, hogy közülük minél többen sikeresen jelentkezhessenek középiskolába - mondta.

Schwarcz Anna Kata, azt ELTE mentornagykövete szerint egyetemista mentornak lenni az ösztöndíj mellett egy olyan izgalmas kihívás és remek lehetőség, melyben mindenki kiteljesedhet és sokat fejlődhet. A mentorok egy támogató, egymást segítő csapatot képeznek, a kistelepüléseken található iskolákban a családias légkör miatt a mentorokat is családtagként kezelik a diákok és a tanárok egyaránt. A jelenlegi járványhelyzet ellenére is nagyon sok élményben részesülnek a diákok, a mentorok rendszeresen látogatják őket, és közös programokat szerveznek, mint például a készségfejlesztő társasjátékozás.

A mentorok fő célja, hogy kiragadják az iskolásokat a megszokott környezetükből, hogy merjenek a körülöttük lévő burkon kívül álmodni, tegyenek a céljaikért, legyen önálló véleményük és merjenek ezek mellett kiállni.

Csesznok Flóra