7 otthon is bevethető stresszűző tipp

Sokszorosan nehezített időszak ez. Home officeban dolgozik a család, küzd a digitális oktatás kihívásaival; mások a munkájuk elvesztése miatt aggódnak, miközben mindannyian féltjük szeretteinket. Ebben a frusztrált helyzetben a mozgási lehetőségeink is korlátozottak. Otthon kell leküzdenünk a stresszt – ebben segítünk most.

1. Engedjük be a fényt!

A természetes fény jó hatással van a mentális egészségünkre, növeli a produktivitást, és még a cirkadián ritmuszavarokat is enyhítheti, ha a napfényt követi testünk napi biológiai órája.

2. Tegyünk jót!

A szerencsésebbeknek csak kényelmetlenség a négy fal közé zártság, másoknak viszont komoly problémát jelenthet a karantén. Nem kell a világot megváltani, de itt az ideje apró jó cselekedeteknek. Kérdezzük meg az idős szomszédot, tudunk-e valamiben segíteni, vásároljunk be neki is; készítsünk maszkot ne csak magunknak, de másoknak is; a szétválogatott, már nem használt ruhákat adományozzuk el (persze kimosva!).

A karantén komoly stresszfaktor az életben.Fotó / 123RF

3. Sportoljunk!  

Az, hogy nem mehetünk edzőterembe, nem akadály: rengeteg fitnesz edző teszi ingyenesen elérhetővé az óráját, telefonunk és okosóránk pedig megszámlálhatatlanul sok edzéstervet mutat. Mehet az otthoni jóga, pilates, erősítés – még csak eszköz sem kell hozzá (DIY tipp: súlyzó lehet a megtöltött vizes palack). Jól tudjuk, a fizikai aktivitás segít csökkenteni a stresszt, a szorongást. 

4. Csak kényelmesen!  

Igen, mi is melegítőben nyomjuk le a hétköznapokat – az egyetlen változatosságot a mackók cserélgetése jelenti. Szóval, ha már ugyanabban a ruhadarabban vagyunk, legalább legyen kényelmes. Legjobb, ha a nadrág, pulcsi kicsit bő, pamutból készült és jól szellőzik. Soha kényelmesebb irodai viseletet!

5. Házhoz jön a wellness  

Nagyszerű stresszoldó egy forró fürdő, de már a megfelelő illóolajok kiválasztása is segít enyhíteni a feszültséget. Ilyen például a levendula, a teafa, de jó választás a rózsa, a jázmin, eukaliptusz is. A hatás egy bögre teával lesz teljes, válasszunk citromfüvet vagy kamillát. Meditálásban pedig megannyi applikáció segít.

A home office jól hangzik, de hosszú távon stresszes lehet.Fotó / Unsplash

6. Csomóoldás otthon  

Ki tudja, mikor jutunk el legközelebb masszőrhöz – ez azonban nem jelenti azt, hogy masszázs nélkül kell maradnunk a karantén ideje alatt. Párunkkal felváltva dolgozhatjuk ki a csomókat a másik hátából, de jó megoldás, ha rendelünk: például láb-, nyak- vagy hátmasszírozó párnát.

7. Váltsunk nézőpontot!  

A karantén remek alkalom, hogy új hobbikat találjunk. Tanuljunk nyelvet, olvassunk, vezessünk naplót (írjuk ki magunkból a feszültséget), fejlesszük gasztronómiai tudásunkat, főzzünk eddig sose készített ételeket, találjunk ki új recepteket a kamrában található alapanyagokból. A lényeg, hogy valami olyasmit csináljunk, amivel korábban nem igen foglalkoztunk, kössük le magunkat.

A cikk teljes terjedelmében a lakaskultura.hu oldalról került átvételre.