Mutatjuk, mit kell fogyasztanod, hogy egészséges maradj

Az immunrendszert molekulák és sejtek milliói alkotják, melyek szoros összhangban munkálkodnak azon, hogy szervezetünket megvédjék az idegen betolakodóktól. Ez pedig ebben az időszakban kifejezetten fontos. Megmutatjuk, milyen módszerekkel - legfőképpen táplálkozással - tudod erősíteni a szervezetedet.

A legalapvetőbb tanácsaink, hogy étkezz változatosan, szedj vitaminokat, és mozogj sokat, ugyanis ezek hatással vannak az immunsejtek termelődésére és működésére.Étkezés terén a nyers gyümölcsök és zöldségfélék mindegyike immunmoduláló, így nem nyúlhatsz mellé, ha ezek közül válogatsz. Előszeretettel ajánljuk a levek, házi gyümölcsturmixok, aszalványok, magolajok (például szőlő, homoktövis, csipkebogyó), gyógygomba-kivonatok, illóolajok, méhészeti termékek, csíráztatott magvak fogyasztását, hiszen amellett, hogy egészségesek, gyulladáscsökkentők is egyben.

A D- és a C-vitamin bevitelére nagyon kell ügyelnünk!
A D- és a C-vitamin bevitelére nagyon kell ügyelnünk!Fotó / 123RF

Továbbá hatásos immunerősítő még az ehinacea, a bodzabogyó, az ezüstkolloid, a probiutikumok (hasznos baktériumok, amelyek segítenek megemészteni a tápanyagokat, rendkívül fontos antibiotikum szedése esetén), a gyömbér (főként a nyirorendszer megtisztításában segít) és a mirha.

A vitaminok szedése sem elhanyagolható, ezek közül is leginkább a D- és a C-vitaminra van szüksége a szervezetednek.

Hidd el megéri odafigyelni ezekre a tippekre, ugyanis ezek betartásának az egészséged is nagyon hálás lesz. Vigyázz magadra és másokra is!