Így mérd a testsúlyodat helyesen - 6 hiba, amit mindenki elkövet

Ne ijedj meg, ha nem a megszokott számot mutatja a mérleg, nem biztos, hogy hirtelen fogytál vagy híztál. Néhány hiba ugyanis előfordulhat méredzkedéskor. Eláruljuk, melyek ezek.

A következő esetekben nem szabad mérlegre állni, mert biztos, hogy nem valós adatot mutat:

1. Edzés utánHa kimerültél egy keményebb edzéstől, soha ne állj rá a mérlegre. Úgy tűnik, mintha azonnal fogytál volna, mert kevesebbet mutat. Ez az állapot csak átmeneti, mert vizet vesztettél.

2. Menstruáció alattMenstruációs időszakban a testsúly erősen ingadozhat, ennek oka pedig a vizesedés.

Ha minden nap mérlegre állsz, bizonyára túl sokat foglalkozol a testsúlyoddal, ami betegessé is válhat.
Ha minden nap mérlegre állsz, bizonyára túl sokat foglalkozol a testsúlyoddal, ami betegessé is válhat.Fotó / Shutterstock

3. EsteLefekvés előtt, és vacsora után tilos mérlegre állni, mert biztos, hogy többet mutat. Reggel érdemes a testsúlyt mérni. 

4. Ha a mérleg szőnyegen áll

Ha a mérleg szőnyegen vagy egyenetlen felületeten áll, nem fog pontosan mérni.

5. Nem szabad naponta testúlyt mérniHa minden nap mérlegre állsz, bizonyára túl sokat foglalkozol a testsúlyoddal, ami betegessé is válhat. Hetente egyszer bőven elég méredzkedni.

A cikk teljes terjedelmében a life.hu oldalról került átvételre.