Nem elég 24 óra egy napban? Ezek a tippek segíthetnek, hogy utolérd magad

Ha te is küzdesz a mindennapokban, hogy utolérd magad, ez a cikk neked íródott. Nem kell várnod az újévi fogadalmadig, hogy változtass a napjaidon! Ezzel a négy egyszerű tippel jobban be tudod majd osztani az idődet.

Tervezés és átláthatóság

A heti teendők listája sokszor ijesztően hosszú tud lenni, megjegyezni az összes programot és feladatot pedig szinte lehetetlen. Egy határidőnapló vezetése átláthatóbbá és hatékonyabbá tudja tenni a tervezést.

Meg kell találnod a számodra legmegfelelőbb naptárat. Sokan a papíralapú megoldásra esküsznek, míg másoknak kényelmesebb a telefonjukban vezetni teendőiket. Érdemes kipróbálnod, hogy számodra melyik megoldás válik be leginkább. A tökéletes naptárban nagyon fontos, hogy figyelj az átláthatóságra. Ne szervezd a napjaidat tele programokkal, hagyj időt magadra is!

Éjszakai bagoly vagy reggeli pacsirta

A bioritmusunk nagyban befolyásolja aktivitásunkat. A pacsirták már hajnalban kipattannak az ágyból, az ilyen emberek teljesítőképessége reggel a legnagyobb, így érdemes ekkora időzíteni a fontosabb feladatokat.

Az éjszakai baglyok ezzel szemben reggel nehezebben kelnek fel, számukra hosszabb idő kell a délelőtt folyamán a hatékony állapothoz. Nekik érdemesebb délután elvégezni a nehezebb feladatokat.

A bioritmusunk nagyban befolyásolja aktivitásunkat.Fotó / 123RF

Fontossági sorrend

Hajlamosak vagyunk a könnyebb feladatokat előrevenni, a nehezebbeket pedig halogatni. Ezzel a szokással érdemes leginkább szakítani a jó time-management kialakításához. Sokkal jobb kedvvel végezzük a napi teendőinket, ha tudjuk, hogy a nehezén már túl vagyunk. Ezeket a feladatokat érdemes a hét elején legelőször letudni, hogy a hét végére több időnk maradhasson kikapcsolódni és élvezni a jól megérdemelt pihenést.

Motiváld magad!

Mindenkinek más adja a motivációt, így nem létezik egységes rendszer. Egy sikeres vizsga, zh vagy fontos munka rengeteg időbefektetéssel jár, sokszor órákon keresztül kell a laptop és a könyvek felett görnyednünk. Egyéni kis célkitűzésekkel jobban rá tudjuk venni magunkat a fókuszálásra. Fontos, hogy találd meg azt a motivációs eszközt, amely számodra a leghatékonyabbnak bizonyult.

Például:

  • Helyezz a megtanulandó könyved egyes fejezeteihez a kedvenc nassolnivalódból, így minden megtanult rész után "megünnepelheted" magad egy kis megérdemelt jutalommal.
  • Tűzd ki magadnak, hogy mennyi időt szeretnél egyben dolgozni a feladatoddal, utána pedig a "szünetedben" egy frissítő séta közben hagyj egy időt megemészteni a tanultakat. Az agyadnak is szüksége van a pihenésre.

Bolyki Veronika