Irodai etikett: 3 dolog, ami segít beilleszkedni

Amikor fiatalon először kell irodai környezetben helytállnunk, azt gondolhatjuk, hogy kisiskolás korunk óta annyi helyen beilleszkedtünk már, ez sem lehet sokkal bonyolultabb. Bár az ismert okok miatt a home office átvette a hatalmat, egyszer ennek az időszaknak is vége lesz. Jó tudni azokról a viselkedési szabályokról, amiket, ha észben tartasz, kellemetlen helyzetektől kímélheted meg magad.

Korábban összeszedtük, mik azok a dolgok, amiket mindenképp kerülj el, ha az szeretnéd, hogy befogadjanak a többiek. Már arról is szó volt, hogyan öltözködjünk, illetve hogy miről ismerjük fel a rossz kollégákat, de arra még nem tértünk ki, mivel lophatod be magad a munkatársak szívébe. Majd most!

Ezt tedd:

1. Légy barátságos

Bár sokakat taszít az irodai bájcsevej, hosszú távon mégis hasznos lehet, ha jó viszonyt alakítasz ki azokkal, akikkel rendszeresen összefutsz a konyhában vagy a kávéfőzőnél. Ebbe még az is belefér, ha időnként közös nassolnivalóval szolgálsz, boldog születésnapot kívánsz vagy segítesz valakinek egy feladat elvégzésében, pusztán szívességből.

Jó tudni azokról a viselkedési szabályokról, amiket, ha észben tartasz, kellemetlen helyzetektől kímélheted meg magad.Fotó / Valery Kachaev

2. Érkezz kicsit hamarabb

Nem stréberség, sőt, a saját napodat is nyugodtabbá teszi, ha tíz perccel hamarabb érkezel. Van időd egy élvezhető kávéra, amíg beindul a géped, a leveleid nyugodt átfutására, a napi feladatok átgondolására. Nemcsak sokkal összeszedettebb kollégának látszol majd, hanem valószínűleg az is leszel.

3. Légy rugalmas és nyitott

Akár olyasmit kell elintézned, ami nem a te feladatod lenne, olyan projekten vagy, amit ki nem állhatsz, később távozol és korábban kell kezdened, mindenképp segít, ha veszel egy nagy levegőt és megőrzöd a rugalmasságod. Ez azonban ingoványos terület, hosszú távon azért ne hagyd, hogy kihasználáshoz vezessen!

Kőszegi Anna