3 ötlet otthoni edzéshez, ha kiengednéd a gőzt

Az időjárás hidegre fordult, egyre több időt töltünk itthon, és fogynak a sportolási lehetőségek is. Ráadásul közelednek az ünnepek, velük együtt pedig a terített asztalok. Érdemes elkezdeni rávenni magunkat arra, hogy a négy fal közt mozogjunk, lehet egy tartós és hasznos szokással fog gazdagodni a napi rutinunk.

Ha nincs sok időd...

Érdemes a mozgást napi rutin részévé tenni akkor is, ha nincs elég időd egy rendes edzéshez. Elég csak annyit tenned, hogy meghatározol magadnak egy mindennapi célt, amit lehetőleg nap mint nap megcsinálsz. Például kezdheted napi 100 fekvőtámasszal, akár több részletben is, már rövid távon látszódni fog a különbség! Ezen felül bármit csinálhatsz – például felülés, guggolás – a lényeg az, hogy rendszeresen teljesíthető legyen.

Ha bekeményítenél...

A bokszhoz a közhiedelemmel ellentétben nem kell bokszzsák, de még kesztyű sem. Az árnyékboksz a teljes testet átmozgatja alaposan, fejleszti a koordinációt és nem utolsó sorban nem unalmas. Miután az alapokat begyakoroltad, mindig tanulhatsz újabb fogásokat, az ökölvívás tudományának tárháza kifogyhatatlan. Rengeteg oktató videót tudsz találni az interneten, kettőt emelnénk ki: Marvin Cookot, aki részletesen, filozofikusan vezet be a sportba; illetve Tony Jeffriest, aki pörgősebben, lényegretörően adja át a tudását.

jógázó nőFotó / 123rf

Ha nem tudsz dönteni...

A darebee.com tematikus, illusztrált edzéstervek gyűjteménye, amiknek a nehézségét is kiválaszthatod. Egyet biztos fogsz találni, ami bejön neked, akár a belső szuperhőst akarod életre kelteni, akár az ünnepi plusz kilókkal vennéd fel a harcot, de akkor is, ha csak nincs ötleted, milyen edzést csinálj.
Követhetsz előre összeállított, több napos programokat is, amik fokozatosan fejlesztenek, emellett még beépített stopper is van az oldalon. Mindez bármiféle előfizetés nélkül, szóval nincs semmi mentséged, hogy miért nem kezded el!

Sófalvi Márton