Ünnepi dilemma: tippek a karácsonyi hízás elkerüléséhez

A karácsonyi időszak alatt a legnagyobb kihívás formában maradnod, mégis érdemes megtalálni a módját, hisz senki sem akarja elveszíteni azt, amiért évközben dolgozott.

Nassolj, de ne sokat

A mézeskalács, bejgli, forró csoki és a forralt bor mind a bűnözésre fognak sarkallni, ám érdemes előre megfogadnod, hogy be fogsz tartani egy nagyon egyszerű szabályt, mégpedig, hogy egy nap csak egyszer, egy fajta „bűnös" ételt fogyasztasz. Így megkóstolhatod a karácsonyi finomságokat, ám mégsem esel túlzásokba.

Tartsd az étrended

Hazamész a családhoz, édesanyád főztje pedig már az asztalon vár. Ezzel nincs semmi baj, de ha a saját étrended táplálóbb, egészségesebb ételeket tartalmaz, ajánlott, hogy tartsd magad ahhoz. Ne hagyj ki semmit, de igyekezz betartani a saját szabályaidat!

Egyensúly

Ne próbáld teljes mértékben megvonni magadtól a karácsonyi finomságokat! Fontos, hogy ne ess túlzásokba, ám kár lenne kihagyni az ünnep specialitásait. A karácsony különleges alkalom, nem szabad, hogy a kalóriák számolgatásáról szóljon.

Senki sem akarja elveszíteni azt, amiért évközben dolgozott.
Senki sem akarja elveszíteni azt, amiért évközben dolgozott.Fotó / 123RF

Ne törődj a rokonok véleményéve

Ha bárki elkezdene kritizálni az étrended miatt, ne is hallgass rá! Te tudod, hogy a szervezetednek mi a jó és mi nem. Te élsz a testedben, nem ők fogják eldönteni, hogy megeheted a fehér kenyeret vagy sem. A lényeg, hogy próbálj megfeledkezni a kritikáról, és élvezd azokat az ételeket, amiket nyugodt szívvel megehetsz.

Ne hagyd ki a mozgást

Karácsonykor sokkal nehezebb betartani a diétát és edzeni, mint egy átlagos napon. Több időt töltesz a szeretteiddel, ezért nehezebb beosztani a napjaidat. Emellett főznöd kell, takarítanod, dekorálnod, ami még több időt, energiát vesz el. Ennek ellenére nem szabad megfeledkezni arról, hogy minden nap legalább fél órát szánj mozgásra, hisz az az, ami igazán segíteni fog az alakod megőrzésében.

Szabó Veronika