Rosszul alszol? Ezek a tippek meghozzák a könnyű álmot

Egész nap tanulsz, még dolgozol is, készülsz a vizsgákra, tepersz, és még este sincs nyugtod, mert valamiért nem megy az alvás? Itt vannak a legjobb tippek, hogy kialudd magad.

Tölts több időt a naponBár az évnek ebben a szakában nem olyan egyszerű napos órákat elcsípni, de ha mégis megteheted, ne hagyd ki a lehetőséget! A természetes fény segít szervezetednek abban, hogy érzékelje, mikor van nappal és később tudja, mikor van éjszaka. A belső órád jó működése fontos az alváshoz.
Kerüld a koffeint délutánHa gondjaid vannak az alvással, próbáld ki, hogy nem fogyasztasz koffeint délután három vagy négy óra után. A kávénak számos pozitív hatása van, többek között az is, hogy stimulálja az idegrendszert, ám akár 8 órán keresztül is a vérkeringésben maradhat, ezért inkább kerüld, ha jól akarsz aludni.

A belső órád beállításában nemcsak a napfény kihasználása segít, hanem az is, ha következetesen mindig ugyanakkor kelsz és fekszel.
A belső órád beállításában nemcsak a napfény kihasználása segít, hanem az is, ha következetesen mindig ugyanakkor kelsz és fekszel.Fotó / 123RF

Alakíts ki rutintA belső órád beállításában nemcsak a napfény kihasználása segít, hanem az is, ha következetesen mindig ugyanakkor kelsz és fekszel. Ezzel beáll a szervezet melatonin termelése és hamarosan olyan jól alszol majd, hogy még ébresztőre sem lesz szükséged.
Szedj melatonintEzzel a táplálékkiegészítővel nagy előrelépést érhetsz el, ha alvásról van szó. Tanulmányok szerint már 2 mg alvás előtti bevétele is segít abban, hogy hamarabb és jobban aludj. A biztonság kedvéért teszteld kisebb dózissal, hogy mennyire reagál a szervezeted és ha kell, emeld meg kicsit.

Kőszegi Anna