5 szuperegészséges diétás étel ami azonnal és hosszan eltelít

Most olyan szuperételek következnek, amelyek nem csak roppant egészségesek, hanem azonnal megszüntetik a kínzó éhségérzetet, ráadásul hosszú időre eltelítenek. Diétázóknak kötelező olvasmány!

Az éhségérzetért, annak ki- és bekapcsolásáért, csak úgy, mint a komplett testi-lelki működésünkért, természetesen, hormonok felelnek. Az egyik a ghrelin - közismertebb nevén az éhség - hormon. Amikor úgy érezzük, kong a gyomrunk az éhségtől - azt neki köszönhetjük, ő küldi a jelet az agyunknak, hogy irány a konyhaszekrény, nézzük van-e valami azonnal befalható, vércukorszintemelő ott, mint például csipsz vagy csokoládé. A másik, az ellenlábas, egy bizonyos leptin nevű hormon, ami étkezés közben a jóllakottság érzetét küldi az agynak, ami azonnal kiadja a parancsot, hogy abba is hagyhatjuk a falatozást.

Ha ez a kettő balanszban van, akkor és annyit eszünk amikor és amennyire a szerezetünknek szüksége van.

Ha diétázunk, nyilván az a szerencsés, ha az előbbi minél később lép működésbe, az utóbbi viszont annál hamarabb akcióba lép. A most következő ételek pont ezt a hatást érik el a szervezetünknél, ráadásul fogyasztásukkal a hosszan tartó teltségérzet is garantált! Soroljuk máris, mihez kapjunk, ha diétázunk, és elkap bennünekt a farkaséhség!

1. Tojás

Ami maga a csoda - de erről már többször is esett szó. Ebben a megvilágításban is csak szuperlatívuszokban tudunk beszélni róla: reggelire inkább tojást enni, mint bármilyen péksüteményt, nem csak azért jobb, mert a magas proteintartalma eleve elindítja a zsírégetést a szervezetünkben, de jóval később is leszünk éhesek! Egy amerikai kutatás során kiderült ugyanis, hogy azok, akik egy bagelt ettek reggelire, 3 óra elteltével sokkal éhesebbek voltak, mint azok, akik tojást, sőt az utóbbi csoportnak a kalóriaigénye is jóval kisebb volt a nap további részében.

Reggelire inkább tojást egyetek, mint bármilyen péksüteményt.Fotó / 123rf

2. Zabpehely

A zabpehelyről is zengtünk már többször ódát, ezúttal sem lesz másképp: a rosttartalma tökéletesen eltelít, és tartósan alacsonyan tartja a gherelin szintet, főleg főzött állapotban. Kijelenhetjük tehát, hogy a legjobb reggeli egy kis zabkása, némi étcsokoládéval, olajos maggal és friss gyümölccsel turbózva: tápláló, hozzan tartó teltségérzetet biztosít, és telis tele van vitaminnal és gyulladáscsökkentő zsírsavval - és elképesztően finom! A tökéletes hatás érdekében, aki szereti, megszórhatja némi őrölt fahéjjal is, ami szintén a zsírégető hatásáról híres.

A zabpehely rosttartalma tökéletesen eltelít.Fotó / 123rf

3. Főtt krumpli

Itt az ideje a rehabilitációnak: nem olyan rossz az, mint a híre. Persze, nem mindegy, hogyan készítjük el! Legjobb, ha főzve, legfeljebb egy icicpici olívaolajon pirítva, petrezselyemmel megszórva készítjük el! Ez olyan finom, hogy akár magában is isteni eledel, ráadásul, egy európai tanulány szerint az egyik leglaktatóbb étel a világon. Egy másik kutatás kiderítette, hogy a főtt burgonya hidegen még hatékonyabb, "eltelítve is karcsúsító" fogás, ugyanis a hideg hatására kikristályosodó keményítő ellenállóbb a gyomorsavval szemben, és miközben a bélrendszerben lebomlik, további zsírégető enzimet termel.

Itt az ideje a rehabilitációnak: nem olyan rossz az, mint a híre.Fotó / 123rf

4. Piros alma

Az alma is jóbarát, távoltartja a doktort, mint tudjuk, ám a magas rosttartalma az amiért most szót ejtünk róla: az alma ugyanis szintén roppant magas rosttartalmú gyümölcs, így hamar eltelít, és ha kifejezetten édes, piros változatot fogyasztunk, az a gyomorsavat sem küldi az egekbe, de a vércukor szintet szépen megemeli, így szuperhatékony farkasétvágy ellen. Ha ez nem lenne elég, kiderítették azt is, hogy a nálunk is jól ismert Pink LAdy fajta a legmagasabb antioxidáns-tartalmú alma mind közül, de úgy általánosságban elmondható ez a PIROS héjúakról, mint a jonatán, a starking vagy az idared.

Az alma roppant magas rosttartalmú gyümölcs.Fotó / 123rf

5. Olajos magvak

Az olajos magvak a tökéletes kombinációi mindannak, amire a szervezetünknek szüksége van: rost, fehérje, zsír éppen a megfelelő arányban van mindegyikben, így nem csoda, hogy miközben hamar eltelítenek, hosszan tarató energiával töltenek fel, így kevesebb kedvünk támad mást nassolni a következő főétkezésig. Egy bő marék mandula vagy kesudió uzsonna gyanánt, vagy sótlan földimogyoró, és a ghrelin hormon termelését máris visszaszorítottuk, miközben alig vittünk be kalóriát: 45-50 darab pisztácia 159 kalória, míg 22 szem mandula mindössze 170 kalória. A legjobb az, ha a rostos salátáinkat turbózzuk fel a magokkal, így egyszerre biztosítjuk a megfelelő mennyiségű fehérje és zsír bevitelét.

Az olajos megvak a tökéletes kombinációi mindannak, amire a szervezetünknek szüksége van.Fotó / 123rf

A cikk teljes terjedelmében a mindmegette.hu oldalról került átvételre.