5 szuperétel az egészségesebb 2021-ért

Te is többször megfogadtad január elsejéhez közeledve, hogy az újévben egészségesebben fogsz étkezni, felhagysz a gyorskajával, többet sportolsz, egyszóval ez lesz a te éved? Igen? Akkor a következő ételek lehetnek az előző évi nasik helyettesítői (vagy kiegészítői). Egy biztos: a tested hálás lesz érte!

Bogyós gyümölcsök

Bogyós gyümölcsnek számít többek között a málna, szeder és áfonya, amik ugyan nem állnak rendelkezésünkre egész évben, de amikor igen, akkor érdemes beiktatnod az étrendedbe. Nemcsak vitaminokban és rostban, hanem antioxidánsban is gazdag ételekről van szó, amik a szív egészségének megőrzéséhez is hozzájárulnak. A csokinál sokkal jobb választás, ha valami édesre vágysz!

Magvak

A magvak, mint a kesudió, mogyoró, mandula és dió (vegetáriánus) fehérje- és egészséges zsírforrások. Kutatás igazolja, hogy a bogyós gyümik mellett a különböző magvak is segítenek a szív védelmében. Nem mellesleg isteni alternatívák, ha nassolni támad kedved!

Kefir

A probiotikumban gazdag kefir segít kordában tartani a koleszterinszintet és a vérnyomást, ami fiatalként még nincs a prioritásaink között, mégsem elhanyagolható tényező. A kefirt a laktózérzékenyek közül is sokan mellékhatások nélkül fogyaszthatják, de ma már növényi alapú verzió is beszerezhető.

Fokhagyma

Ki ne szeretné a fokhagymás ételeket? A fokhagyma nemcsak finom, hanem egészséges is; kiváló C és B6 vitamin forrás, valamint rostban is gazdag. Az egészségügyi előnyeihez hozzátartozik még, hogy a magas koleszterinszintet és a magas vérnyomást is segít megelőzni. Ne sajnáld, ha főzésre kerül a sor!

Gyömbér

A gyömbér a számos felhasználási módja mellett rengeteg egészségügyi előnnyel is rendelkezik: antioxidánsokat tartalmaz, amik ismételten a szív egészségének megőrzését segítik, emellett krónikus betegségek, demencia, sőt, bizonyos rákfajták kialakulásának kockázatát is csökkenti. A gyömbért használhatod sós ételekben, levesekben az ízek kiemelésére, de a teádba is könnyedén belecsempészheted ezt az egészséges hozzávalót.

Ha egészségesebb étrendre vágysz, akkor figyelj a fokozatosságra, hogy a változás hosszantartó legyen. Ne próbálj meg egyik napról a másikra mindent megváltoztatni, kísérletezz, élvezd a folyamatot!