Máshogy fogsz nézni a kávéra, ha kipróbálod ezt a trükköt

A kávé sokak számára a mindennapi túlélést jelenti, mások az pusztán az íze miatt rajonganak érte. Vannak azonban olyanok, akik ki nem állhatják a keserűségét, ezért vagy fintorogva, vagy sehogyan sem isszák. Létezik egy első hallásra bizarr trükk, ami segíthet rajtuk.

Viszlát, keserűség

Ha azok táborába tartozol, akit zavar a keserűség, biztosan próbáltad már a cukrot. Alap ízesítő, hellyel-közzel hatékony is, de nyilván nem tökéletes. Arra viszont komolyabb összeget mernénk tenni, hogy a sónak még nem adtál esélyt. Pedig amilyen rosszul hangzik, olyan hatékony.

Több kísérlet is bebizonyította, hogy a sós íz jelenlétében kevésbé érezzük a keserűt. A só eltompítja a nyelv ízlelőbimbóit, ez pedig kioltja a kellemetlen mellékízt. Természetesen nem arról van szó, agyon kell sóznod a kávéd, épp csak annyit kell beletenned, hogy se a sósat, se a keserűt ne érezd. A Ripost cikkében elolvashatod, hogyan érdemes belőni az adagot.

Fotó / 123RF

Mi van, ha nem jön be?

Készültünk arra az esetre is, ha esetleg így sem kerül a kávé a kedvenceid közé, és összeszedtünk néhány alternatívát, amivel helyettesítheted:

  • Matcha tea: A japánok esküsznek rá. Antioxidánsokban gazdag, erősíti az immunrendszert, és jót tesz a bőrnek is. Két gramm megdobhatja a reggelünket, de kevesebb benne a koffein, mint a kávéban.
  • Zöld smoothie: A legjobb, ha zöldségesnél látható összes zöld levelet megvásárolod, és némi növényi tejjel és gyümölccsel leturmixolod. Minél több benne a zöld, annál energikusabb a "koktél".
  • Yerba maté tea: Kulcsfontosságú, hogy nem szabad 80 foknál melegebb vízzel elkészíteni, mert akkor elveszti hatóanyagai nagy részét. A dél-amerikai tea azért is kedvező, mert nem ingazdozó, hanem állandó energiaszintet biztosít.
  • Víz: Igen, sima víz. A hiánya okozhat levertséget, fáradtságot, fejfájást. Könnyen lehet, hogy azt hisszük, kávéra van szüksége szervezetünknek, pedig csak elfeledkeztünk a folyadékbevitelről a nagy rohanásban.