5 agyserkentő szuperétel, ami segít a tanulásban

Abban az esetben, ha gondjaid vannak a tanulással, érdemes átgondolni, mi az, amit napi szinten fogyasztasz. Elég csak kicsit "megpiszkálni" az étrendedet, hogy meglepő változásokat tapasztalj. Egyre közelebb az érettségi, érdemes lehet elkezdeni a kísérletezést!

Áfonya

Az áfonyát nem mindig találod meg a boltokban, ám nem csak a friss, drága gyümölcsöket érdemes keresni. A gyorsfagyasztott áfonya ugyanazt a hatást tudja hozni, mint a friss, ráadásul sokkal kedvezőbb áron. Magas antioxidáns tartalma megvédi az agyat a szabadgyökök károsító hatásától, és segíti annak működését is.

Dió

Az olajos magvak mind nagyszerű hatással vannak a tanulási képességre, ám a dió ezek közül is kiemelkedő, ráadásul hazánkban könnyen beszerezhető. Az omega-3 zsírsav növényi változatát tartalmazza, kiváló agyserkentő hatása van.

Zab

Nem véletlenül ajánlják egyre többen a zabot, mint napindító reggelit. Sokan kritizálják íze miatt – vagy éppen azért, mert semmilyen ízt nem tulajdonítanak neki. Erre is van egy nagyszerű megoldás.

Abban az esetben, ha gondjaid vannak a tanulással, érdemes átgondolni, mi az, amit napi szinten fogyasztasz.Fotó / 123RF

A zabra tegyél kakaóport, fahéjat, kevés diót, ízlés szerint mézet, majd a tetejére fagyasztott áfonyát. Erre önts forró vizet és várd meg, amíg a zab felszívja azt. Nagyszerű energiabomba, csak órákkal később fogsz újra megéhezni a reggeli elfogyasztása után.

Tojás

Nagyszerű fehérje, B12-vitamin és omega-3 zsírsav forrás. Rengetegen fogyasztják proteintartalma miatt, ám emellett a benne lévő koleszterin is jó hatással van az agyra – annak ellenére, hogy sokan tartanak tőle. Persze azért túlzásba nem érdemes esni vele.

Vitaminok

A legtöbb vitamint zöldségekből és gyümölcsökből nyerheted, emellett azonban érdemes C-vitamint, B-komplexet és nem utolsó sorban D-vitamint is szedned. Növelik az immunitást, és segítenek abban, hogy megkapd az extra támogatást szervezetedtől akkor is, amikor rengeteget kell koncentrálnod és tanulnod.