Miért sötétítik el az utasteret, ha éjjel száll fel a repülő? Érdekes tények a repülésről

Ugyan valószínűleg még hónapokig nem fogunk szembesülni azzal a különleges érzéssel, amelyet a repülőutak váltanak ki belőlünk, azért ne keseredjünk el teljesen! A repüléshez köthető érdekességek talán kicsit enyhíthetik az utazás iránti vágyunkat!

Sötét utastér

Az éjszakai repülőutak során már a felszálláskor lekapcsolják az utastér világítását. Nem gondolnád, de az Origo cikke szerint ennek biztonságtechnikai oka van! A legtöbb zuhanás ugyanis fel- és leszállás során történik, így ilyenkor a legnagyobb a valószínűsége annak, hogy az utasokat evakuálni kell.

Ehhez azonban mindössze 90 másodperc áll rendelkezésre! Mindenki tapasztalta már, hogy ha hirtelen lesz sötét, hosszabb idő kell, mire tájékozódni tud, ugyanis a szemünk lassan alkalmazkodik az új fényviszonyokhoz. Érthető, hogy erre a személyzetnek nincs ideje a vészhelyzetben, így mindenkinek az a legjobb, ha eleve sötét utastérrel indul útnak a repülőgép.

A legtöbb zuhanás ugyanis fel- és leszállás során történik.Fotó / Shutterstock

A kerek ablak

Érdekes, de eleinte nem lekerekített ablakokkal készítették a repülőgépeket. Jónéhány baleset után jöttek rá, hogy ez a forma biztonságosabb, ugyanis jobban ellenáll a légköri hatásoknak.

Véges oxigénkészletek

A vészhelyzet esetén lenyíló oxigénmaszkok csupán 15 perc erejéig elegendő oxigént tartalmaznak. Ennyi idő alatt ugyanis a pilóta képes nagyjából olyan magasságba (körülbelül 3000 méter) hozni a gépet, ahol már a kinti levegőben is elégséges az oxigén mennyisége.

A legpiszkosabb hely

Talán azt gondolnánk, hogy a repülőgépen a mellékhelyiség a legpiszkosabb rész, azonban ez nem így van. Sokkal több (konkrétan nyolcszor annyi) baktérium található az előtted lévő ülés háttámlájába épített asztalkán. Szóval lehetőleg , ha már újra repülhetünk...