A pihentető alvás titkai: dolgok, amiket jobb, ha száműzünk a hálóból

A pihentető alvás az egyik legfontosabb, legmeghatározóbb eleme bioritmusunknak. Ha problémáid vannak az alvással és az éjszakai pihenéssel, mindenképp érdemes figyelned az alábbiakra. Ha pedig úgy érzed, minden rendben, azért fusd át a pontokat, hogy ne is legyen gond.

Rendetlenség

A New York-i St. Lawrence Egyetem tanulmánya alapján ha abban a térben hagysz rendetlenséget, ahol pihenni szoktál, fáradtsághoz vezethet. Ne hagyd szanaszét a ruháid és a különböző használati tárgyakat a szobádban! Takaríts ki és rakj rendet, ez az első alapfeltétele annak, hogy nyugodtan tudj aludni.

Túl meleg szoba

Alvás közben az ember testhőmérséklete alacsonyabb, ennél fogva túl meleg szobában nem tud a szervezeted megfelelően felkészülni a pihenésre. Mielőtt lefekszel, szellőztesd ki a szobát, a friss, hideg levegő csodákra képes!

Munka, tanulás

Az online oktatás és munka megnehezíti azt, hogy elkülönítsük a munkára és a pihenésre szánt tereket egymástól. Ennek ellenére azonban érdemes kialakítanod egy dolgozó kuckót magadnak, ahova félre vonulhatsz tanulni, dolgozni. Semmiképp se tanulj és dolgozz az ágyadban, hisz így a két tér összemosódik, nem lesz elkülönítve egymástól a pihenésre és a munkára szánt terület!

További három száműzni való dologról a  Lakáskultúra  oldalán olvashatsz.

Összegyűjtöttünk pár ötletet, hogy hogyan teremts magadnak nyugodt atmoszférát a megfelelőbb alvásért.

Hangulatfény

Az erős fény éberséget eredményez, így elalvás előtt próbáld minimalizálni a lakásban lévő fény mennyiségét. Gyújts gyertyát, szerezz be meleg fényű lámpát, karácsonyfa égősort, hisz nem csak az alvásodat segíthetik, de a közérzeted is jobb lesz tőlük.

Tea

Elalvás előtt ne igyál fekete vagy zöld teát, hisz koffeint tartalmaznak, ám a kamilla tea nyugtató hatása elősegítheti a megfelelő alvást. Egy bögre csodákra képes, érdemes kipróbálnod!

Esti séta (szigorúan 20:00-ig)

Bár valószínűleg mostanság nem fogsz tudni késői órákban sétálgatni otthonod környékén, ám sötétedés után érdemes kiszellőztetned a fejed egy fél órás sétával. Hacsak nem vagy kutya tulajdonos, érj haza este nyolcig, ha pedig tudsz, sétálj elalvás előtt házi kedvenceddel!