Nem érted, miért nem sikerül lefogynod? Eláruljuk, hol a hiba!

A dolog nyitja nem valamilyen hangzatos, villámgyors trükk, hanem pár táplálkozási alapelv, amit már csak az egészséged érdekében is érdemes észben tartani.

Ne feledd a fehérjét!A fehérje az egyik legfontosabb tápanyag. Lényeges élettani hatásai vannak, például javítja az anyagcserét, jó hatással van a hormonháztartásra és segít az izmok növekedésében.

Ami azonban különösen fontos, ha fogyni szeretnél pár kilót, hogy csökkenti az étvágyat, vagyis, ha elég proteint fogyasztasz minden étkezés során, tovább jóllakottnak érzed majd magad és elkerülheted a túlzott nassolást.

Ha elég proteint fogyasztasz minden étkezés során, tovább jóllakottnak érzed majd magadFotó / 123RF

Figyelj arra, amit iszol!El sem hinnéd, mennyien gondolják, hogy csak és kizárólag vizet fogyasztani italként teljes képtelenség. Pedig megdöbbennél, mennyi rejtett kalóriát fogyasztasz el azzal, ha itt-ott megiszol egy pohár üdítőt vagy gyümölcslevet. Igen, jól olvastad: az egészségesnek hitt (vagy magukat annak álcázó) rostos gyümölcslevek is tele vannak hozzáadott cukorral.

Feldolgozott vagy teljes étel?Minél feldolgozattabb egy élelmiszer, annál kevesebb benne a tápanyag és annál több benne a kalória. A legkézenfekvőbb példa erre egy szimpla gyorséttermi menü, ami könnyen elérheti a több, mint 1800 kalóriát.

Míg ha magunk készítjük el teljes (nem feldolgozott) ételekből, amit eszünk egy egész napi menü kihozható ekkora energiatartalommal. A feldolgozatlan ételekben egyébként sokkal nagyobb mértékben lelhető fel rost is, ami csökkenti az étvágyat és a kalóriák felszívódását.

Egy kis csalás még nem ront el mindentEgész héten kitartóan tartottad magad a terveidhez, de hétvégén becsúszott egy szelet szülinapi torta vagy pizza és máris azon gondolkodsz, hogy ennyi erővel fel is adhatod? Ne tedd!

Semmi probléma, ha kiegyensúlyozott táplálkozás mellett időnként lazítasz egy kicsit, és eszel valami kevésbé egészségeset. Utána mehet minden tovább úgy, ahogy addig, hiszen azok a döntések számítanak az életmód terén a legtöbbet, amiket a legtöbbször hozol meg.

Semmi probléma, ha kiegyensúlyozott táplálkozás mellett időnként lazítasz egy kicsitFotó / 123RF

A zsír nem ellenségAz elmúlt pár évtizedben kitartóan terjedő elképzelés, hogy a fogyás záloga a zsírszegény étkezés, sosem valódi tudományon alapult. Bár sok kampányt alapoztak erre az elképzelésre, az elhízás és a 2-es típusú diabétesz-esetek száma mégis robbanás-szerűen növekedett.

A hiedelemmel ellentétben, ha teljes ételből (vaj, állati termékek, avokádó) származó zsírt fogyasztasz egészséges mértékben, csökkentheted a szív- és érrendszeri problémák kialakulásának veszélyét, javítja az immunrendszer működését és segíti a tápanyagok felszívódását.

Ha érdekel, milyen gyakori táplálkozási hibák vannak még, itt olvashatsz róla.