Ennyi lépést kell megtenned naponta, hogy egészséges maradj

Az aktív, egészséges életmód egyik legalapvetőbb biztosítása nem más, mint egy bizonyos napi lépésszám elérése. Mekkora ez a szám, és hogyan lehet teljesíteni, hogy egészséges maradj? Most kiderül.

A passzív, ülő életmód, a túlsúly és az elhízás mind egészségügyi problémákhoz vezethetnek, mint például székrekedéshez, ami által vastagbéltumor is kialakulhat; de akár kettes típusú cukorbetegséghez, policisztás ovárium szindrómához, izomtömegvesztéshez, agyvérzéshez, mélyvénás trombózishoz, szívinfarktushoz, vagy akár csontritkuláshoz is vezethet. Szóval semmi jó következménye sincs.

Az ideális séta egy felnőtt ember számára körülbelül 30-60 perc. Lépésekre lebontva normál tempóban fél óra séta 3 000, míg logikusan egy óra 6 000 lépésnek felel meg.

Az ideális napi lépésszám mennyiséget 2004-ben egységesítették, majd 2008-ban pontosították a kategóriákat.

Alap aktivitás

2500 lépés: ez az alap aktivitást jelenti, a napi teendőidhez szükséges lépésszámra utal.
2500-4999 lépés: alacsony aktivitást jelez, kicsit több, mint az átlag, ülő munkával végzett aktivitás, de ez sem elegendő egy felnőtt ember számára.
Tehát 5000 lépés alatt ülő életmódot folytatsz, ezt ki kell egészítened extra testmozgással, hogy egészséges maradj.

Van még feljebb is! A folytatásához olvasd el a Diéta és Fitnesz cikkét.

Tippek, hogy hogyan érd el a kívánt lépésszámot

Szállj le a buszról egy megállóval hamarabb

Pár extra lépést nem nehéz összehozni, ha kicsit hamarabb leszállsz a tömegközlekedési eszközökről.

Tudatosan járj sétákra

Az esti séták sokat segítenek, ha szeretnél egészségesebben élni. Nemcsak a fogyásban, a napi mozgás letudásában, de az esti alvásban is segít.

Természetjárás, felfedezés

A home office után öltözz fel melegen, és sétálj egyet olyan helyeken, ahol még nem jártál. Fedezd fel otthonod környékét, szerezz élményeket utazás nélkül is!