Kínoz a másnap? Ezek a tippek segíthetnek!

Bár a farsangi időszaknak már vége – nem mintha komoly bulizásokra lett volna alkalmunk a jelen helyzetben –, a húsvét pedig még messze van, azért előfordulhat, hogy felöntesz a garatra a közeljövőben, hiszen a sztereotípia szerint a magyar ember mindig talál valamit, amit megünnepelhet (vagy ami miatt bánkódhat...) néhány korty alkohol társaságában – akár online is. Aztán a néhány kortyból néha sok lesz, és másnap reggel irtózatos fejfájással szembesülsz... De muszáj ennek így lennie?

A legjobb megoldás nyilván az, ha mértéktartóan fogyasztasz alkoholt, ugyanis ha túlzásba viszed, az tulajdonképpen mérgezést okoz amellett, hogy a vércukorszinted és a vérnyomásod is leesik, nem beszélve a dehidratáltságról. Szóval ezt átolvasva nem is meglepő, ha olyan nyomorultul érzed magad másnap. Ám mit tehetsz, ha már sikerült eltúlozni a péntek esti örömködést?

Pótolni, pótolni, pótolni

Hogy mit? Hát, gyakorlatilag mindent: cukor, só, víz, ásványi anyagok és vitaminok. Ezeket az anyagokat ugyanis az alkohol miatt felgyorsult anyagcsere rendesen "kimossa" belőled. Egy jó gyümölcslé vagy smoothie sosem rossz!

Egyél!

Tudjuk, ennek most nem fogsz örülni, de igenis enned kellene. Mondjuk, a zsíros és fűszeres sarki gyrost hanyagold, még ha esetleg kívánod is, helyette olyan ételeket válassz, amiket egy emésztőrendszeri megbetegedéssel küzdve is ennél: keksz, sós főtt krumpli és társaik.

Néha a legegyszerűbbnek tűnő megoldás lehet a legjobb!Fotó / 123rf

Koffein? Mindenképpen talán!

A koffeines italok (például a kóla vagy a kávé) kétélű fegyverek: egyrészt a koffein jó hatással lehet a közérzetedre, ugyanakkor irritálhatja a gyomorfaladat, pont úgy, ahogy az alkohol teszi. Szóval ha nagyon rosszul vagy, inkább szkippeld őket. Van alternatívájuk!

Mozdulj már meg!

Ez sem lesz népszerű, de némi sporttal sokat javíthatsz az állapotodon. Persze, nem feltétlenül most kell kipróbálnod a bungee jumpingot vagy a sziklamászást, de ha kicsit felpörgeted a vérkeringésed, hamarabb szabadulsz meg az alkohol mérgező származékaitól, a termelődő endorfin pedig eloszlatja a mindenki által jól ismert másnapos rosszkedvet.

Ha arra is kíváncsi vagy, milyen alkoholfogyasztási stratégiával előzheted meg a másnapot, kattints a Mindmegette cikkére.