Meghökkentő, mi történik a testeddel, ha egy hónapig nem eszel cukrot

A túlzott cukorfogyasztás káros hatásaival mindannyian tisztában vagyunk, ám érdemes a problémát részletesebben megvizsgálni. A szervezetnek sokkal kevesebb cukorra van szüksége, mint amennyit átlagosan az ember elfogyaszt, aminek súlyos következményei lehetnek.

A túlzott cukorfogyasztás komoly egészségügyi problémákhoz vezethet, mint például az inzulinszint rendszertelen változásához, szív- és érrendszeri betegségekhez, májproblémákhoz és természetesen a kettes típusú diabéteszhez is.

Ezt a veszélyt próbálja elhárítani a „30 nap cukor nélkül" nevű kihívás, mely a cukorhoz való ragaszkodást igyekszik kordában tartani. Lényege, hogy lehetőleg minél hatékonyabban redukáljuk a cukrot étrendünkből, helyette tápanyagokban gazdag ételeket kell fogyasztani.

Természetesen a cukrot nem lehet száz százalékosan kihagyni az étrendből: zöldségekből, gyümölcsökből és tejtermékekből tudjuk bevinni szervezetünkbe.

A kihívás lényege, hogy lehetőleg minél hatékonyabban redukáljuk a cukrot étrendünkbőlFotó / Shutterstock

Mi a 30 nap lényege?

Az egész kihívás mögött az a titok rejlik, hogy egy szokás kialakításához körülbelül 21-30 nap szükséges. Ha rászoktatjuk szervezetünket a cukor megvonására azáltal, hogy harminc napig nem viszünk be felesleges mennyiséget, kialakulhat a megszokás érzése, ami által már egyszerűbb lesz tartani magunkat az egészséges étrendhez.

Érdemes kipróbálni?

Szem előtt kell tartani, hogy mennyi betegség okozója a túl magas cukortartalmú ételek fogyasztása. A túlzott fogyasztás növelheti a hipertónia kialakulásának esélyét, ami vezethet az artériák károsodásához, szívelégtelenséghez, látásvesztéshez, elhízáshoz, vesekárosodáshoz, és stroke-hoz is.

Mindezek mellett függőséget is okozhat, ami ugyanúgy nyilvánul meg a betegeknél, ahogy a drogfüggők esetében is. Gondolhatnánk, hogy az élelmiszeripar előszeretettel alkalmazza ezt vásárlóival szemben, de ha jól utanánézünk, számosz FMCG-vel foglalkozó cég csökkentette az elmúlt években bizonyos termékek cukortartalmát – éppen a fentiek miatt, hogy kevesebb az elhízott (főleg gyerek) legyen még túlsúlyosabb. Érdemes megemlíteni a témában a TÉT Platformot.

Szem előtt kell tartani, hogy mennyi betegség okozója a túl magas cukortartalmú ételek fogyasztása.Fotó / Shutterstock

Létezik megoldás?

Természetesen igen, ám érdemes észben tartani, hogy semmiképp sem lehet teljesen kizárni a cukrot az étrendünkből. Megtalálható gyümölcsökben, zöldségekben, tejtermékekben, gabonafélékben és még rengeteg különböző élelmiszerben. Bár az tévhit, hogy a barna cukorral kiválthatjuk a hagyományosat, eritrittel csökkentheted a bevitelt.

Nem feltétlen szükséges minden gramm cukrot számon tartani, amit bevittél a szervezetedbe, ám érdemes lemondani bizonyos ételekről. Ilyenek például a cukros üdítők, csokoládé, gyümölcslevek, édességek, kekszek, bizonyos joghurtok és természetesen az alkohol is.

Ints búcsút ezeknek a meghökkentő változás érdekében!

 Ha szívesen olvasnál még a témában, látogass el a ripost oldalára!