Tuti tipp a fogyásra: kávé az edzés előtt

A Granadai Egyetem kutatói kimutatták, hogy a koffein felpörgeti a zsírégetést az edzésen, és különösen akkor hatékony, ha délután végezzük a testmozgást.

A sport egészséges, sokféle előnnyel jár, ezért mostanság, az otthon végzett gyakorlatokkal is rengeteget tehetünk az állapotunk és közérzetünk javításáért. Most ráadásul spanyol kutatóknak köszönhetően mutatunk egy trükköt, amellyel még hatékonyabbá tudod tenni az edzést.

A varázsszó: kávé, azaz egészen pontosan, koffein.

Minden Granadában kezdődött, ugyanis az ottani egyetem (UGR) tudósai jelentettek meg nemrég érdekes tanulmányt a Journal of the International Society of Sports Nutrition nevű szaklapban.

Az élettani tanszék szakemberei azt vizsgálták, hogy miként hat a koffeinfogyasztás a zsírégetésre. Mint kiderült, ha fél órával az aerob edzések előtt viszünk be koffeint, akkor fokozódik a folyamat. Az ideális mennyiség 3 milligramm per kilogramm, amely gyakorlatilag egy erősebb kávénak felel meg.

Az állítás napszaktól függetlenül igaz, viszont az is egyértelmű vált, hogy a délutáni testmozgásnál a koffein erősebben dolgozik, mintha délelőtt edzünk. Azaz, a garantált recept a zsírégetésre: egy jó erős kávé, majd fél órával később kiadós testmozgás.

Nincs is jobb annál, mint amikor a barátokkal közösen beültök valahová meginni egy kávét.
Nincs is jobb annál, mint amikor a barátokkal közösen beültök valahová meginni egy kávét.Fotó / 123RF

Picit tudományosabban megfogalmazva: a spanyol egyetem kutatói arra voltak kíváncsiak, hogy a népszerű ergogén, azaz teljesítmény fokozására alkalmas anyag valóban növeli-e a zsír oxidációját, tehát égését az edzéskor. Táplálékkiegészítőkben ugyanis gyakran van koffein, ám egyelőre kevésbé bizonyított a hatékonysága.

Ahogyan annak is, hogy érdemes-e reggel éhgyomorra edzeni – állítja Francisco José Amaro Gahete, az UGR tudósa. Eddig ugyanis sokan ezt a módszert javasolták fogyás elérésére, ám még senki sem támasztotta alá vizsgálatokkal, hogy az edzés hoz-e eredményt, vagy csupán a legutóbbi étkezés óta eltelt sok idő játszik közre.

Persze csak óvatosan a kávéval, hiszen azt már az elhízásról írt cikkünkben megmutattuk, milyen következménye lehet annak, ha cukorral pakolod tele. Íme, egy trükk, ha nehezen bírod a csodaital keserűségét.