Meleg legyen vagy hideg? A legpikánsabb hálószobatitkok a pihentető alváshoz

A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás az egészséges test és lélek legfontosabb alappillére, éppen ezért nagyon fontos odafigyelni, hogyan bújunk ágyba.

A jó alváshoz nagyon sok szempontnak kell teljesülnie, ami elsőre nagyon bonyolultnak hangzik, de meglepően könnyen kivitelezhető, és az eredmény mindent megér.

Rend a lelke mindennek

A megfelelő pihenéshez újra be kell állítanod a szervezeted belső óráját, mert enélkül nem tudja, mikor kapcsolhat ki. Ehhez muszáj olyan napirendet állítani magadnak, amivel minden nap ugyanakkor kelsz és fekszel, illetve legalább hét órát alszol. Nehéz lesz ellenállni az éjszakai sorozatozásnak és mi egyébnek, de közérzeted meg fogja hálálni.

A jó alváshoz nagyon sok szempontnak kell teljesülnie.Fotó / Shutterstock

Az ideális hőmérséklet

Sok párkapcsolat vízválasztó kérdése, hogy milyen meleg legyen a hálószobában, és ez nem véletlen, mert nagyon nagy hatása van az alvás minőségére. Ez és még sok más derül ki ebből a cikkből, ami szerint érdemes alacsonyabb hőmérsékletet választani éjszakára, ugyanis a magas hőmérsékletnek nem kívánt hatásai lehetnek a szervezetre.

Adj ki mindent magadból

Az álomba merülés legnagyobb gátja az, ha a szervezeted nem akar kikapcsolni. Legyen szó cikázó gondolatokról vagy energiával teli testről. Utóbbin könnyű segíteni, egyszerűen csak mozogj minél többet napközben, edz a nap végén. Ez lehet, hogy az előbbin is segíteni fog, főleg, ha egy nyugtató zuhany is társul hozzá lefekvés előtt, ami alatt szépen lassan elcsendesedhet az elméd.

 

Ha tovább zakatol az agyad, ne ess kétségbe, az csak ront a helyzeten, ha rástresszelsz. Mesélj magadnak egy történetet, ami elfoglalja a gondolataid, vagy írd le, ami a fejedben van, hogy a holnapi, kipihent éned visszatérhessen rájuk. multi