Állandóan fáradt vagy? Ezt tedd, ha sehogy sem tudsz elaludni

Bár mindenki tudja, hogy nyolc óra alvás ajánlott, sokszor érezhetjük úgy, hogy nem is olyan egyszerű megvalósítani. Sok múlik azon, mit csinálsz napközben, és hogy milyen a szobád. Eláruljuk a legfontosabb tippeket.

Sokaknak nem magával az alvással van problémájuk, ha egyszer álomba merülnek, zavartalanul élvezik a pihenést. Inkább az idáig való eljutás, vagyis az elalvás lehet bajos, ami egyeseknek csak több órás sötétben forgolódás és álomért imádkozás után jön el.

Számos oka lehet annak, hogy miért ennyire problémás az elalvás sokak számáraForrás / 123RF

Lehet, hogy ez idő alatt a másnapi tennivalóidon gondolkozol, vagy azon, hogy mennyi alvásról maradsz le éppen, vagy régi kínos pillanatokat elevenítesz fel, de a lényeg, hogy csak forgolódsz, és képtelen vagy lekapcsolni az agyadat.

Találd meg az okot

Számos oka lehet annak, hogy miért ennyire problémás az elalvás sokak számára. Lehet az alkohol vagy a koffein hatása, de okozhatja a túlzott telefonhasználat, az, hogy nem mozogsz eleget nap közben és természetesen a stressz is.

Van pár hasznos tipp, amivel segíthetünk a testnek és az agynak, hogy könnyen érzékelje, itt az alvás ideje, és megtanuljon kikapcsolni.

Segíthet, ha a szobából eltávolítod a tévéket és más kütyüket, mivel a testednek meg kell tanulnia, hogy az ágy egyet jelent az alvással, és nem telefonozás vagy tévézés következik.

Ugyanezen okból kifolyólag nem szabad napközben bekuckózni az ágyba! Bármennyire is csábító – főleg az online órák alatt – nem lehet itt a "dolgozószoba".

Az ördög a részletekben rejlik

Sokat dob a hálószoba és az ágy kívánatosságán az is, ha kellemes illatot teremtesz, kényelmes a matracod és az ágyneműd. A sötétség és a csend is alap egy jó alváshoz. Az is segíthet tovább aludni, ha a háló hőmérséklete alacsonyabb, a szervezet ugyanis onnantól, ahogy elalszol, a mélyalvás felé haladva folyamatosan csökkenti a testhőmérsékletedet, ha pedig segítesz neki ebben azzal, hogy lehűtöd a szobát, és vékonyabb takaróra váltasz, akkor könnyebben megy majd az alvás is.

Sokat dob a hálószoba és az ágy kívánatosságán az is, ha kellemes illatot teremtesz, kényelmes a matracod és az ágyneműd.Forrás / 123RF

Viccesen hangzik, de gyakran a fordított pszichológia is segíthet. Ha azon kapod magad, hogy az éjszaka közepén hasztalan próbálsz elaludni, lazítsd el a végtagjaidat, szegezd a tekinteted a plafonra és gondolj arra:

„Ébren maradok, nyitva tartom a szemeimet!"

Ahelyett, hogy felhúzod magad azon, hogy nem tudsz aludni, akár valami olyasmit is csinálhatsz, aminek hasznát veszed, nem kötelező az ágyban szenvedni. Keress inkább valamilyen nyugis tevékenységet.

Sokszor hallani, hogy a jó alvásra egész nap készülünk azzal, hogy napközben és főképp közvetlenül alvás előtt mivel kötjük le magunkat, ám rástresszelni mégsem érdemes, mert annál kevésbé fog menni.