5 magát egészségesnek mutató étel, amit jobb, ha kerülsz

A marketing nem ismer határokat, főleg mióta kiderült, hogy az emberek többsége bármit megtenne azért, hogy egészséges legyen. Jobb, ha egy kicsit informálódsz, hogy megtanuld kiszűrni a csalóka címkéket.

Sok a – mára mélyen begyökerezett – tévhit és az egymásnak ellentmondó hír ezen a téren, de mi most megpróbálunk néhány hasznos tippet adni, mit érdemes mindenképp kerülni.

Hasznos jótanács mindenek előtt: ha valami nagy betűkkel mentesnek vagy egészségesnek hirdeti magát, érdemes megnézni a pontos összetevőit.

„Alacsony zsírtartalmú" és „fitt" ételek

A zsír ellen pár évtizede indult háború olyan káros következményekkel járt az emberek táplálkozásról való elképzeléseire, hogy még ma sem sikerült teljesen kitörölni a tévhiteket.

A gyártók ezt a trendet akarták meglovagolni, amikor elkezdtek zsírmentes termékeket önteni a piacra. Ám ha kiveszel valamit, be is kell tenni valamit, így ezek az ételek – tisztelet a kivételnek – van, hogy sok cukrot tartalmaznak, és súlyosan finomítottak.

Bolti salátaöntetek

Zöldségeket és salátákat fogyasztani jó ötlet, de az biztos, hogy ahhoz, hogy egy salátának jó íze legyen, sok mindent bele kell rakni. Ennél egyszerűbbnek tűnik nyakonönteni egy jó adag dresszinggel, sajnos azonban ezek a bolti öntetek általában tele vannak cukorral, tartósítókkal és túlságosan feldolgozottak.

Érdemesebb inkább sajátot készíteni joghurttal és fűszerekkel, vagy olyat venni, aminek nem háromoldalas az összetevőinek listája.

Bolti salátaöntetFotó / Shutterstock

Gyümölcslevek

Sajnos amit a boltban találsz, általában nem igazi gyümölcslé, hanem folyékony cukor. Még az is előfordul, hogy egyáltalán nincs bennük gyümölcs, csak mesterséges anyagok, amik gyümölcsízűek.

A víz kivételével mindenféle lével érdemes vigyázni, mivel nem ugyanazt iszod, mint amit megennél, a rost ugyanis facsarás során elveszik, és hozzád már csak a cukros lé jut.

Jobb, ha inkább meghámozod magadnak a narancsot!

GyümölcsléFotó / 123rf

Reggeli müzlik

A müzlik magukat fittnek, egészségesnek állítják be, elhitetik veled, hogy csak akkor lehetsz sikeres a napod során, ha velük indítasz. Nemcsak a zsírszegény, hanem a teljes kiőrlésű címkével is jobb, ha óvatosak vagyunk, hiszen ezek a készítmények valójában finomított gabonát, cukrot és mesterséges anyagokat tartalmaznak.

A legjobb ezen a téren is azt választani, amiben a lehető legkevesebb „hozzávaló" van.

Reggeli müzliFotó / 123rf

Zöldségcsipszek

Nagyjából ugyanaz az eset, mint a gyümölcslé. Lehet, hogy te elégedett vagy magaddal, hogy nem burgonyából, hanem zöldségekből van, valójában nem nyersz rajta sokat, mivel a feldolgozás, tartósítás és olajban kisütés során a zöldségek elveszítik tápanyag- és rosttartalmukat.

Ha még több csalóka ételről olvasnál, itt megteheted.