A saját érdekedben: erre figyelj oda vásárlás közben

A bevásárlás sokak számára kész rituálé, mások csak célirányosan befutnak, és a lehető legkevesebb időt töltik a sorok közt lézengve. Észrevetted azonban, hogy sokan akár percekig is böngészik egy-egy áru csomagolását? Íme néhány fontos infó, amit megtudhatsz a kosaradba kerülő ételekről!

Mindenki tud az élelmiszerek csomagolásán található kis táblázatról, amiben különböző adatokat találhatunk az adott ételt illetően. Az azonban, hogy mi mit jelent, és mire érdemes figyelni, nem biztos, hogy mindenkinek világos. Olvass tovább, ha tudatosabb fogyasztóvá akarsz válni!

Kalóriák

Minden élelmiszer csomagolásán fel van tüntetve a kalóriatartalom, ami főleg abban az esetben lehet fontos, ha fogyni vagy hízni szeretnél, ugyanis fogyáshoz kalóriadeficit szükséges (azaz kevesebb kalória fogyasztása, mint amennyit a test elhasznál), hízáshoz vagy tömegnöveléshez viszont kalóriatöbblet. Ennek fényében tudsz matekozni a kalóriákkal, de ne legyél rabja a számolgatásnak, semmi rossz nem fog történni, ha néha „túl sokat" vagy „túl keveset" eszel.

Telített zsírsavak

A zsír, azon belül a telített zsírsavak mennyisége is megtalálható minden bolti árun, azonban a telített zsírsavakat érdemes limitálni, ugyanis hosszú távon rossz hatással lehetnek a vérnyomásra és a szív egészségére is. Telített zsírsavakban gazdag ételek például a vaj, sajt, különböző olajok, vagy a bacon.

Íme néhány fontos infó, amit megtudhatsz a kosaradba kerülő ételekről!Fotó / 123rf

Rost

A telített zsírsavakkal ellentétben a rostot érdemes előnyben részesíteni, ugyanis a rostos ételek jót tesznek az emésztőrendszernek, nem véletlen, hogy az egészségesebb ételek általában bővelkednek benne.

Fehérje

Ugyan mindenki tudja, hogy a fehérje extra fontos a sportolóknak, nem csak nekik érdemes figyelni a fehérjebevitelre, hiszen elengedhetetlen az izmaink fenntartásához és a csontjaink egészségéhez. Nem mellesleg pedig egy fehérjedús étkezés után tuti sokáig nem leszel éhes, így a nasizást is könnyebben tudod kordában tartani!

Hozzáadott cukor

Sajnos a hozzáadott cukor olyan ételeket sem kerül el, amelyekről nem is gondolnánk, hiszen alapvetően nem édesek. Ki gondolná például, hogy az összes szószban található cukor? Ugyan nem ördögtől való dologról beszélünk, ha szívesen csökkentenéd a bevitelt, akkor érdemes a hozzáadott cukrok felirat melletti értéket figyelni.

Ha még több figyelemre érdemes adat is érdekel, akkor csekkold a Mindmegette.hu cikkét!